حضور همزمان گروه‌های تخصصی در عرصه‌های تولیدی پنبه در ۱۴ استان کشور

۱۴۰۱/۰۵/۰۵ - ۱۴:۴۰:۵۸
کد خبر: ۱۳۵۶۴۳۶
حضور همزمان گروه‌های تخصصی در عرصه‌های تولیدی پنبه در ۱۴ استان کشور
سرپرست معاونت آموزش و ترویج کشاورزی از حضور همزمان گروه‌های تخصصی در عرصه‌های تولیدی پنبه در ۱۴ استان کشور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا، « عطاءالله ابراهیمی » گفت: در حال حاضر گروه‌های تخصصی پنبه در استان‌های آذربایجان شرقی، اردبیل، البرز، خراسان جنوبی، خراسان شمالی، خراسان رضوی، سمنان، فارس، سیستان و بلوچستان، مازندران، گلستان، قم، کرمان و اصفهان حضور دارند.

 سرپرست معاونت آموزش و ترویج کشاورزی افزود: نهضت جهادی بسیج مروجان، محققان و متخصصان کشاورزی همراه با بهره‌گیری حداکثری از ظرفیت شبکه ترویج غیردولتی به منظور ترویج دانش و فناوری برای ارتقای بهره‌وری عوامل تولید در عرصه‌های کشاورزی و منابع طبیعی در حال اجرا است.

ابراهیمی هدف از راه‌اندازی این کاروان را، ارتقای بهره‌وری به منظور انتقال دانش و آخرین یافته‌های علمی و تحقیقاتی به بهره‌برداران و انتقال دغدغه‌های کشاورزان به محققان عنوان کرد و اظهارداشت: این مهم منجر به افزایش تولید و رفع خلاء عملکردی محصول پنبه خواهد شد.

وی با تاکید بر حضور گروه‌های تخصصی در عرصه با اولویت محصولات استراتژیک در همه حوزه‌های کشاورزی، تصریح کرد: در ۱۴ استان و ۱۷ مسیر و ۵۱ نقطه، کارگاه‌های آموزشی ترویجی پنبه با هدف مساله‌یابی و پاسخگویی به مسایل با سه ضلع تحقیق، ترویج و اجرا با محوریت بهره‌برداران برگزار می‌شود.

معاون آموزش و ترویج کشاورزی سازمان تات با بیان این که محصول پنبه کالای مهمی در بخش کشاورزی بوده و صنایع زیادی به آن وابسته است، یادآور شد: این محصول بسیار مدیریت‌پذیر است، به طوری که میزان تولید کشاورز برگزیده حدود ۸ تن بوده و این در حالی است که میانگین تولید پنبه ۲ تن و ۷۰۰ کیلو است.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز