میزان تولید برق نیروگاه بیستون از مرز ۱.۳ میلیارد کیلو وات ساعت گذشت

۱۴۰۱/۰۵/۰۸ - ۱۰:۵۰:۵۰
کد خبر: ۱۳۵۷۵۲۰
میزان تولید برق نیروگاه بیستون از مرز ۱.۳ میلیارد کیلو وات ساعت گذشت
مدیرعامل نیروگاه حرارتی بیستون کرمانشاه گفت: در چهار ماه سپری شده از سال جاری با رشد ۱۷ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل، یک میلیارد و ۳۴۲ میلیون و ۳۹۰ هزار کیلو وات ساعت انرژی الکتریکی در این نیروگاه تولید شد.

به گزارش خبرگزاری برنا، مسعود میرزا عسگری مدیرعامل نیروگاه حرارتی بیستون کرمانشاه افزود: در خرداد ماه امسال، به میزان ۴۱۶ میلیون و ۹۷۰ هزار کیلو وات ساعت انرژی الکتریکی در نیروگاه بیستون تولید شد که از این مقدار ۳۸۱ میلیون و ۲۹۷ هزار کیلووات ساعت انرژی الکتریکی به صورت خالص به شبکه سراسری تزریق شده است.

به گفته مدیرعامل نیروگاه بیستون، سال گذشته سه میلیارد و ۶۴۸ میلیون و ۸۳۵ هزار کیلو وات ساعت انرژی الکتریکی در این نیروگاه تولید شد.

وی با بیان اینکه بیشترین مصرف برق در بخش خانگی است اظهار امیداری کرد با فرهنگ سازی، شاهد مدیریت صحیح مصرف برق از سوی مردم باشیم.

میرزاعسکری در ادامه با اشاره به خدمات این نیروگاه در استان و غرب کشور گفت: علاوه ‌بر اشتغال‌زایی قابل‌توجه نیروگاه، کنترل ولتاژ و پایداری شبکه برق غرب کشور که در گذشته یکی از مشکلات منطقه بود، رفع شده ‌است و اکنون یک شبکه پایدار و برق مطمئن و مستمری را در اختیار هم‌وطنان و مردم استان قرار گرفته است.

وی از اشتغال ۴۰۰ نیروی متخصص در نیروگاه برق بیستون خبر داد و افزود: تمام امور مربوط به بهره‌برداری و تعمیرات نیروگاه توسط همین نیروهای بومی انجام می‌شود.

مدیرعامل شرکت مدیریت تولید برق بیستون همچنین درباره حرکت وزارت نیرو به سمت تاسیس نیروگاه‌های خورشیدی و بادی و انرژی‌های نو اظهار کرد: بی‌شک این ظرفیت در استان و منطقه برای تولید برق وجود دارد و می‌توان بخشی از تولید و نیاز منطقه را با استفاده از انرژی‌های نو تامین کرد.

نیروگاه حرارتی بیستون با دارا بودن ۲ واحد ۳۲۰ مگاواتی، در کیلومتر ۲۰ جاده کرمانشاه به همدان قرار دارد که نقش بسزایی در پایداری شبکه سراسری برق غرب کشور به عهده دارد.

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت و ۳۷۱ کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق ۲ مرز رسمی و چهار بازارچه مرزی دارد و قطب ارائه بسیاری از خدمات در غرب کشور محسوب می‌شود.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز