بحران اقتصادی جدید برای آمریکا در راه است

۱۴۰۱/۰۵/۰۸ - ۲۲:۴۰:۱۳
کد خبر: ۱۳۵۷۷۵۸
بحران اقتصادی جدید برای آمریکا در راه است
یک اقتصاددان آمریکایی در سال 2008 به همتایان خود درباره بحران اقتصادی هشدار داد و اکنون معتقد است که ایالات متحده به سمت یک رکود شدید پیش می رود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری برنا، نوریل روبینی، اقتصاددان، در سال 2008 به همتایان خود درباره بحران اقتصادی هشدار داد و اکنون معتقد است که ایالات متحده به سمت یک رکود شدید پیش می رود.

او در گفتگو با تلویزیون بلومبرگ، گفت: دلایل زیادی وجود دارد که چرا ما یک رکود شدید و یک بحران مالی شدید خواهیم داشت، این تصور که این رکود کوتاه و سطحی خواهد بود کاملاً توهین آمیز است.

به گزارش اسپوتنیک موندو، در سپتامبر 2006، دو سال قبل از رکود2008، این اقتصاددان به اعضای صندوق بین المللی پول (IMF) در مورد خطر سقوط مالی در ایالات متحده هشدار داد که در نهایت در سال 2008 رخ خواهد داد.

روبینی سپس ترکیدن حباب مسکن، سقوط قیمت نفت و رکود عمیق را به عنوان پیامد آن شناسایی کرد.

اکنون، در چارچوب مشکلات اقتصادی پیش روی جهان در نتیجه همه‌گیری کووید-19 و بعد از آن درگیری بین روسیه و اوکراین، روبینی پیش‌بینی می‌کند که رکود اقتصادی جدیدی در ایالات متحده به دلیل نسبت بدهی‌های بالای تاریخی حاصل شده است.

او هشدار داد که بدهی در ایالات متحده از زمان بحران سال 2008 به شدت افزایش یافته است.

وی خاطرنشان کرد: در رکودهای قبلی مانند دو رکود اخیر، تسهیلات پولی و مالی گسترده ای داشتیم، این بار با تشدید سیاست های پولی وارد رکود می شویم.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز