کاهش خرید و فروش خانه در آمریکا

۱۴۰۱/۰۵/۰۹ - ۲۳:۲۶:۰۰
کد خبر: ۱۳۵۸۳۱۰
کاهش خرید و فروش خانه در آمریکا
تورم و افزیش قیمت ها باعث شده است تا خرید و فروش مسکن در ایالات متحده روند کاهشی داشته باشد و همین امر موجب رکود در آمریکا شده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری برنا، داده های تخمینی تولید ناخالص داخلی (GDP) سه ماهه دوم که در روز پنجشنبه منتشر شد، نشان می دهد که اقتصاد ایالات متحده در آستانه رکود است.

 اگر یک رکود کامل در پیش باشد، به کاهش شدید سرمایه گذاری مسکن و مسکونی مرتبط خواهد بود که در سه ماهه 14 درصد کاهش یافت.

سلسله افزایش سریع نرخ بهره فدرال رزرو، تهاجمی ترین افزایش نرخ بهره در نزدیک به سه دهه گذشته بوده است و به ویژه به مسکن ضربه می زند، نرخ وام مسکن را بالا برده و بسیاری از خریداران بالقوه را رد صلاحیت می کند.

نرخ وام مسکن 30 ساله از 3.22 درصد در اوایل ژانویه به 5.3 درصد در اواخر جولای افزایش یافته است و صدها دلار به پرداخت ماهانه خریداران خانه اضافه می کند.

سازندگان شاهد کاهش خریداران واجد شرایط هستند و به نوبه خود ساخت و ساز را متوقف می کنند.

افزایش نرخ بهره نیز مستقیماً به سازندگان آسیب می رساند، زیرا هزینه های وام گرفتن برای ساخت و ساز را افزایش می دهد.

انجمن ملی سازندگان مسکن گزارش می دهد که اعتماد سازندگان خانه های کوچک به پایین ترین سطح خود در دو سال گذشته رسیده است و شاهد "بزرگترین کاهش یک ماهه" در شاخص اعتماد آنها به جز شروع همه گیری COVID-19 است. این عدم اطمینان در کاهش خرید برای مسکن جدید نشان می دهد که در ژوئن 8 درصد کاهش یافت و به پایین ترین سطح در دو سال اخیر رسید.

سرمایه گذاری در حوزه مسکن در سه ماهه دوم 14 درصد کاهش یافت، یک کاهش بسیار شدید و حدود یک چهارم کاهش کل در سرمایه گذاری ثابت خصوصی ناخالص داخلی.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز