بزرگترین قفس متحرک دریایی پرورش ماهی روانه گمیشان می‌شود

۱۴۰۱/۰۵/۱۱ - ۲۱:۵۱:۳۷
کد خبر: ۱۳۵۹۱۳۵
بزرگترین قفس متحرک دریایی پرورش ماهی روانه گمیشان می‌شود
سرپرست اداره کل شیلات گلستان گفت: بزرگترین قفس متحرک دریایی با قابلیت پرورش ۳۰ تن ماهی در هر دوره، توسط بخش خصوصی ساخته و در بندر امیرآباد به آب انداخته و به زودی راهی سواحل استان گلستان در شهرستان گمیشان می شود.

به گزارش خبرگزاری برنا، اسماعیل جباری با اعلام این خبر بیان داشت: این قفس که به دلیل حجیم بودن و محدودیت های مکانی استان، در بندرامیراباد احداث شد،  بزرگترین قفس متحرک دریایی به قطر ۳۰ متر و مساحت بیش از ۷۰۰ مترمربع با ارتفاع ۶.۵ متر و هزینه‌ای بالغ بر ۳۰ میلیارد ریال توسط بخش خصوصی ساخته شده است.

وی افزود: از مشخصات دیگر این سازه یک راهرو به عرض ۱.۱ متر و یک اتاق به مساحت ۱۰ متر مربع در بالاترین نقطه قفس می‌باشد که با نصب ۳۶ پایه در بستردریا فرو رفته و با ۳ لنگر به طور کامل مهار می‌شود،

وی تصریح کرد: مقرر است این قفس در کمترین زمان ممکن از محیط عملیاتی حوضچه بندرامیرآباد به مقصد اصلی و نقطه بهره‌برداری خود در سواحل استان گلستان (گمیشان) منتقل شود.

سرپرست اداره کل شیلات گلستان گفت: یکی از ظرفیت های منحصربفرد استان گلستان سواحل کم عمق می باشد که این ظرفیت شرایط مناسبی را برای طرح پرورش ماهی در دریا مهیا کرده است.

مهندس جباری در پایان گفت: قطعا با توسعه این طرح رونق تولید آبزیان را در استان و کشور شاهد خواهیم بود.

گفتنی است در حال حاضر 69  قفس و پن در آبهای استان استقرار یافته که پیش بینی می گردد با استفاده از این طرح امسال 400 تن ماهی در استان تولید شود.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز