کاهش انحراف منابع بانکی با تامین مالی زنجیره‌ای

۱۴۰۱/۰۵/۱۱ - ۱۳:۱۰:۵۹
کد خبر: ۱۳۵۹۱۶۵
کاهش انحراف منابع بانکی با تامین مالی زنجیره‌ای
عضو تشخیص مصلحت نظام گفت: با اجرای طرح تامین مالی زنجیره‌ای شاهد کاهش شدید انحراف منابع بانکی و کاهش خروج سرمایه در مسیرهای نادرست خواهیم بود.

به گزارش خبرگزاری برنا، علی آقامحمدی عضو تشخیص مصلحت نظام  در مراسم آیین رونمایی از نقشه راه تامین مالی زنجیره‌ای در بخش کشاورزی اظهار داشت: زیرساخت‌هایی که برای کشاورزی قراردادی ایجاد شده را در گذشته نبود و بر این اساس شبکه بانکی ۶۰۰ هزار میلیارد تومان را در این سامانه  وارد کرده و امیدواریم بانک مرکزی سال آینده مسیر اصلی را طی کند.

وی ادامه داد: با اجرای این طرح، شاهد کاهش شدید انحراف منابع بانکی و کاهش خروج سرمایه در مسیرهای نادرست خواهیم بود و نظام کنترلی نیز سیستمی می‌شود.

آقامحمدی تصریح کرد: بحران اوکراین و روسیه نشان داد مقوله کشاورزی و صنعت غذا مانند بخش سلامت از اهمیت بالایی برخوردار است و اگر کشوری در مسیر اصولی در این بخش حرکت نکند، فاجعه‌بار خواهد بود که این فاجعه در جنگ جهانی دوم در ایران‌ شاهد بودیم.

عضو تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اهمیت موضوع برند حلال در صنعت غذایی، تاکید کرد: تامین مالی زنجیره‌ای قطعاً ریسک‌ تولید و هزینه‌های معاملاتی را تا حد بسیاری کاهش خواهد داد و در این شرایط به‌نظر می‌رسد یکپارچگی بانک‌ها در این طرح نیز ضرورتی اجتناب ناپذیر باشد.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز