کشتی اوکراینی بحران نان لبنان را حل کرد

۱۴۰۱/۰۵/۱۱ - ۱۳:۱۷:۲۴
کد خبر: ۱۳۵۹۱۷۵
کشتی اوکراینی بحران نان لبنان را حل کرد
​​رئیس مستعفی سندیکای نانوایی‌های لبنان دیروز دوشنبه پس از چند هفته بحران نان در لبنان گفت: کابوس به پایان رسیده است و نان در تمام نانوایی‌های سراسر لبنان در دسترس است.

به گزارش خبرگزاری برنا، علی ابراهیم، ​​رئیس مستعفی سندیکای نانوایی‌های لبنان دیروز دوشنبه پس از چند هفته بحران نان در لبنان گفت: کابوس به پایان رسیده است و نان در تمام نانوایی‌های سراسر لبنان در دسترس است.

علی ابراهیم در گفت‌وگو باشبکه رادیویی لبنانی گفت: باید کسانی که با عزم قبلی باعث بحران ساختگی نان شدند، بازخواست شوند تا دیگر شاهد بازگشت به صف‌های طویل مقابل نانوایی‌ها نباشیم.

بحران آرد در لبنان با تعطیلی هفت کارخانه از ۱۱ کارخانه آرد گندم به دلیل تمام شدن گندم یارانه‌ای و بی پاسخ ماندن درخواست اتحادیه برای صدور مجوز تحویل آرد به نانوایی‌ها از سوی وزارت اقتصاد و تجارت این کشور تشدید شده بود.

مناطق مختلف لبنان طی چند هفته اخیر شاهد یک بحران بزرگ در دسترسی به نان یارانه‌ای دولتی بود و مردم مجبور بودند برای تهیه تعداد محدودی نان ساعت‌ها را در صف‌های طویل مقابل معدود نانوایی‌های تعطیل نشده منتظر بمانند.

بحران جهانی گندم به دلیل جنگ اوکراین و وضعیت اقتصاد وخیم لبنان ناشی از تحریم‌های آمریکا معیشت در لبنان را هم دشوار کرده است.

حل کمبود نان در لبنان می‌تواند با موضوع آغاز صادرات غلات از اوکراین هم مرتبط باشد؛ بخصوص که این اتفاق، قیمت کالاهای اساسی در بازارهای جهانی را نیز به شدت کاهش داد.

کشتی حامل محموله غلات اوکراین رازونی نام داشته و با پرچم سیرالئون در حال حمل این محموله به سمت لبنان است.

بر اساس اعلام سازمان ملل؛ رازونی حامل ۲۶ هزار تن ذرت است. انتظار می‌رود کشتی حامل غلات اوکراین امروز به استانبول رسیده و پیش از ادامه سفر به سمت لبنان مورد بازرسی قرار گیرد.

انتهای پیام/

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز