۹۰ میلیون هکتار از عرصه‌های کشور نیازمند آبخیزداری برای مقابله با سیلاب است

۱۴۰۱/۰۵/۱۵ - ۲۰:۵۹:۴۱
کد خبر: ۱۳۶۰۷۳۸
۹۰ میلیون هکتار از عرصه‌های کشور نیازمند آبخیزداری برای مقابله با سیلاب است
معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به وسعت ۱۳۵ میلیون هکتاری عرصه های کشور گفت: به منظور پیشگیری از خسارت های سیل هنوز ۹۰ میلیون هکتار از این عرصه ها نیازمند اجرای طرح های آبخیزداری است.

به گزارش خبرگزاری برنا، فریبرز عباسی معاون وزیر جهاد کشاورزی، روز شنبه در حاشیه سفر به شهرستان های شمالی استان فارس و بازدید از خسارت های سیل اخیر گفت: دولت سال های گذشته سالانه در یک تا یک و نیم میلیون هکتار از عرصه‌های کشور طرح های آبخیزداری انجام می‌داد.

این مقام مسئول با بیان اینکه قرار است برنامه‌ای جدید با اعتبارات ویژه برای اجرای طرح های آبخیزداری تدوین شود، اظهار کرد: این برنامه پس از تهیه توسط وزیر جهاد کشاورزی در هیات دولت مطرح و منابع اعتباری آن مشخص خواهد شد تا طرح های آبخیزداری نسبت به گذشته با سرعت بیشتری دنبال شود.

او با تاکید بر اینکه با اجرای طرح های آبخیزداری شاهد خسارت های سیل نخواهیم بود یا از شدت آن کاسته می شود گفت: در مناطق سیل زده شهرستان های بوانات، خرم بید و سرچهان طرح‌های زیربنایی آب و خاک در اثر سیل آسیب دیده که از هیچ کمکی برای اهالی این مناطق محروم دریغ نخواهد شد.

عباسی با اشاره به اینکه در بعضی از مناطق آسیب دیده کار خیلی فوری باید انجام شود و آبرسانی به باغات و مزارع پایین دست قنوات آسیب دیده از سیل ضروری است، افزود: دستورات لازم در محل داده شد که با اعتبارات استانی، خودیاری مردم و کمک بسیج سازندگی و سایر اعتباراتی که در استان وجود دارد کار شروع شود.

به گفته وی؛ اعتبارات دولتی هم برای تزریق و کمک به مردم و تسریع در انجام کارها به استان و شهرستان تخصیص داده خواهد شد.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز