کمپین عدم پرداخت قبض گاز و برق در انگلیس فعال شد/ تاکید ۷۵ هزار انگلیسی بر عدم پرداخت قبض

۱۴۰۱/۰۵/۱۵ - ۱۵:۱۴:۱۵
کد خبر: ۱۳۶۰۷۷۱
کمپین عدم پرداخت قبض گاز و برق در انگلیس فعال شد/ تاکید ۷۵ هزار انگلیسی بر عدم پرداخت قبض
کمپین «پرداخت نکن» در انگلیس به منظور اعتراض به قیمت بالای انرژی تشکیل شده و دولت بریتانیا این گروه را «بسیار غیرمسئولانه» محکوم کرده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری برنا، در حالی که قیمت انرژی در بریتانیا به بالاترین حد خود می رسد، گروهی ناشناس به نام «به انگلستان پرداخت نکن» کمپینی راه اندازی کرده اند که از یک میلیون بریتانیایی می خواهند از اول اکتبر که انتظار می رود قیمت ها یک باره جهش پیدا کند، پرداخت قبوض انرژی خود را متوقف کنند.

اعضای کمپین می گویند که حداقل 75000 نفر تا کنون متعهد شده اند در اعتراض به افزایش هزینه ها، بدهی خود را برای گاز و برق پرداخت نکنند.
طبق گزارش روز پنجشنبه روزنامه ایندیپندنت، دولت بریتانیا اکنون این کمپین را "بسیار غیر مسئولانه" می خواند.

اعضای کمپین می گویند که حداقل 75000 نفر تا کنون متعهد شده اند در اعتراض به افزایش هزینه ها، بدهی مستقیم خود را برای گاز و برق لغو کنند. طبق گزارش روز پنجشنبه روزنامه ایندیپندنت، دولت بریتانیا اکنون این کمپین را "بسیار غیر مسئولانه" می خواند.

به نقل از این رسانه، سخنگوی دولت گفت: «این پیام‌رسانی بسیار غیرمسئولانه است که در نهایت فقط قیمت‌ها را برای بقیه بالا می‌برد و بر رتبه‌بندی اعتباری شخصی تأثیر می‌گذارد».

در حالی که هیچ دولتی نمی تواند قیمت جهانی گاز را کنترل کند، ما 37 میلیارد پوند کمک به خانوارها ارائه می دهیم که شامل 400 پوند تخفیف در قبوض انرژی و 1200 پوند حمایت مستقیم از آسیب پذیرترین خانواده ها برای کمک به هزینه های زندگی می شود.

بر اساس گزارش راشاتودی، پیش‌بینی می‌شود سقف قیمت انرژی دولت، که توسط رگولاتور Ofgem تعیین شده است، در اول اکتبر به بالای 3000 پوند (3618 دلار) افزایش یابد که تقریباً 65 درصد افزایش دارد. هزینه های انرژی در اوایل سال جاری 54 درصد افزایش یافته است.

گروه «پرداخت نکن» بریتانیا تخمین می زند که حدود 6.3 میلیون خانوار بریتانیایی تا زمستان در فقر سوخت قرار خواهند گرفت و ده ها میلیون خانه با "استرس سوخت" مواجه خواهند شد، به این معنی که آنها بیش از 10 درصد از درآمد خود را صرف قبوض انرژی می کنند.

دولت انگلیس، افزایش هزینه های انرژی را ناشی از افزایش تقاضای جهانی، پیامدهای پس از همه گیری کووید-19 و درگیری نظامی مداوم در اوکراین عنوان کرده است.

با این حال، سودهای بی سابقه ای که توسط شرکت های انرژی مانند مالک بریتانیایی گاز Centrica منتشر شده است، باعث غوغای عمومی و اتهاماتی مبنی بر اینکه ارائه دهندگان از این بحران سوءاستفاده می‌کنند، شده است.

انتهای پیام/

نظر شما