افزایش ابر و باران در بیشتر مناطق کشور/ ورود توده گرد و خاک از عراق به نوار غربی

۱۴۰۱/۰۵/۱۶ - ۰۹:۵۳:۲۴
کد خبر: ۱۳۶۰۹۹۱
افزایش ابر و باران در بیشتر مناطق کشور/ ورود توده گرد و خاک از عراق به نوار غربی
بر اساس اعلام سازمان هواشناسی امروز در بخش‌های زیادی از کشور شاهد باران خواهیم بود و همچنین خیرش گرد و خاک در عراق و انتقال آن به نوار غربی ایران دور از انتظار نیست.

به گزارش خبرگزاری برنا، طبق اعلام سازمان هواشناسی امروز یکشنبه در بخش‌های شمالی آذربایجان شرقی و غربی، اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی، ارتفاعات و دامنه‌های البرز و زاگرس، نوار شرقی خوزستان و شمال غرب فارس افزایش ابر، رگبار باران و گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش بینی می‌شود و انتظار می‌رود بیشینه شدت بارش در مناطقی از استان‌های چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد و شرق خوزستان باشد.

فردا و پس فردا در نوار شمالی کشور و همچنین ارتفاعات و دامنه‌های البرز و زاگرس مرکزی، رگبار موقت خواهیم داشت که ممکن است گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد باشد.

چهارشنبه و پنجشنبه در ارتفاعات و دامنه‌های البرز مرکزی و زاگرس مرکزی و همچنین شمال فارس افزایش ابر و بارش پراکنده رخ می‌دهد.

در ۳ روز آینده انتظار می‌رود در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب، رشد ابرهای همرفتی و رگبار موقت باران در ارتفاعات هرمزگان رخ دهد. ‌

در ۵ روز آینده در نوار شرقی کشور به ویژه منطقه زابل و بخش هایی از مرکز ایران، وزش باد با احتمال خیزش گرد و خاک تشدید می‌شود. در این مدت خیزش گرد و خاک در کشورهای همسایه غربی پیش بینی می‌شود که انتقال آن به نوار غربی ایران دور از انتظار نیست.  

سه شنبه تا پنجشنبه با افزایش سرعت باد در نواحی شرق کشور، رخداد طوفان شن و کاهش کیفیت هوا پیش بینی می‌شود.

امروز و فردا تنگه هرمز و شرق خلیج فارس و در سه روز آینده دریای خزر مواج خواهد بود. در ۵ روز آینده شرق دریای عمان و از بعد از ظهر سه شنبه تا پنج شنبه غرب خلیج فارس مواج پیش بینی می‌شود.

برای تهران هم پیش بینی می‌شود امروز گاهی در مناطق جنوب و غرب استان، باد و گرد و خاک رخ دهد و روی ارتفاعات تهران احتمال بارش پراکنده همراه با رعد و برق وجود دارد. بیشینه دمای تهران امروز به ۳۷ درجه و کمینه دما ۲۸ درجه خواهد شد.

انتهای پیام/

نظر شما