اولین کشتی حامل غلات اوکراین بی مشتری ماند

۱۴۰۱/۰۵/۱۸ - ۱۱:۱۸:۵۰
کد خبر: ۱۳۶۱۵۱۰
اولین کشتی حامل غلات اوکراین بی مشتری ماند
اولین کشتی حامل غلات اوکراین پس از رسیدن به لبنان به دلیل تاخیر 5 ماهه مشتری خود را از دست داد و اکنون در دریای مدیترانه شناور است و به دنبال مقصد جدیدی می‌گردد.

به گزارش خبرگزاری برنا، سفارت اوکراین در بیروت روز دوشنبه (۸ اگوست) تصویری از کشتی باری رازونی منتشر کرد و گفت این محموله توسط خریدار نهایی آن در لبنان به دلیل تاخیر ۵ ماهه در تحویل آن رد شده است.

در قراردادی که اخیرا برای از سرگیری صادرات به امضا رسید، این اولین کشتی محصولات کشاورزی بود که بنادر اصلی دریای سیاه کشور را از زمان تهاجم روسیه ترک کرد و با حدود ۲۶ هزار و ۵۰۰ تن ذرت بارگیری شد.

بر اساس گزارش بلومبرگ، غوغای سفر برای یافتن مشتری، چالش‌هایی را که پیش روی محموله‌های غلات اوکراینی قرار دارد تا با تداوم جنگ به حالت عادی بازگردد، برجسته می‌کند.

سفارت گفت که کشتی‌ رازونی به دنبال خریدار جدیدی در لبنان یا جاهای دیگر است. داده‌های ردیابی کشتی نشان می‌دهد که مقصد آن روز یکشنبه از ترابلس تغییر کرد.

سخنگوی وزارت اقتصاد لبنان گفت که دولت در این محموله دخالتی ندارد زیرا محموله برای بخش خصوصی بوده است.

در همین حال، وزارت زیرساخت اوکراین گفت: یک کشتی با بار کمتر ذرت از اوکراین روز دوشنبه به مقصد نهایی خود در ترکیه رسید و اولین کشتی از این نوع بود که به پایانه خود رسید. دو فروند کشتی دیگر باید تا یک هفته دیگر به بندر خود برسند. در مجموع تا کنون حدود ۱۰ کشتی حرکت کرده‌اند.

انتهای پیام/

 

نظر شما