افزایش مجدد نرخ بهره برای کنترل تورم در انگلیس

۱۴۰۱/۰۵/۱۸ - ۱۱:۰۸:۴۰
کد خبر: ۱۳۶۱۵۸۰
افزایش مجدد نرخ بهره برای کنترل تورم در انگلیس
معاون بانک مرکزی انگلستان گفت: برای کنترل تورم ممکن است دوباره نرخ بهره را بیشتر از بالاترین رقم 14 سال اخیر افزایش دهد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری برنا، دیو رامسدن، معاون رئیس بانک مرکزی انگلیس گفت: بانک مرکزی انگلیس احتمالا مجبور خواهد شد برای مقابله با فشارهای تورمی که در اقتصاد بریتانیا جای پای خود را به دست آورده است، نرخ بهره را بیشتر از بالاترین رقم 14 سال اخیر خود افزایش دهد.

رامسدن به رویترز گفت تورم انگلیس در ابتدا با قرنطینه کووید-19 و سپس حمله روسیه به اوکراین شروع و اکنون با افزایش دستمزد در انگلیس ادامه دار شد.

وی افزود: انتظار می رود تورم به هدف ۲ درصدی بانک مرکزی انگلیس(BoE)بازگردد.

رامسدن در مصاحبه ای گفت: "من شخصاً، فکر می کنم احتمال بیشتری وجود دارد که مجبور باشیم نرخ بانکی را بیشتر افزایش دهیم. اما تصمیم قطعی در این مورد نگرفته ام."

BoE در هفته گذشته نرخ استقراض را به بیشترین میزان از سال 1995 افزایش داد زیرا نرخ بانکی را از 1.25% به 1.75% رساند، ششمین افزایش آن از دسامبر، که بزرگترین ضربه درآمد دو ساله برای خانوارها حداقل از دهه 1960 را تشکیل می دهد.

رامسدن گفت: "ما می دانیم که کاری که انجام می دهیم بسیار چالش برانگیز است، اما ارزیابی ما این است که باید قاطعانه عمل کنیم تا اطمینان حاصل کنیم که تورم ماندنی نیست.

بر اساس گزارش رویترز، رامسدن در پاسخ به این سوال که آیا نرخ بانکی به اوج خود نزدیک شده است یا خیر، گفت که در سال گذشته، BoE مجبور شد با پایان محدودیت‌های COVID-19 که اقتصاد بریتانیا را تحت تأثیر قرار داد و جنگ روسیه و اوکراین که تورم را به بالاترین حد در 40 سال گذشته رساند، مقابله کند. .

وی ادامه داد: "ما در دوره فوق العاده ای هستیم که در آن چیزهای زیادی در حال تغییر است. بنابراین من نمی خواهم هیچ پیش بینی در مورد اینکه نرخ بانکی در نهایت به کجا می رسد، انجام دهم."

بانک مرکزی انگلیس علاوه بر افزایش نرخ بهره، قصد دارد با شروع فروش اوراق قرضه دولتی اقتصاد بریتانیا را از برنامه های محرک عظیم خود خارج کند.

رامسدن در پاسخ به این سوال که آیا BoE به فروش اوراق قرضه ادامه خواهد داد گفت: اگر لازم باشد در جهت مخالف حرکت می‌کند و نرخ های بهره را برای حمایت از اقتصاد کاهش می‌دهد که این یک سناریوی ممکن است.

معاون بانک مرکزی انگلیس گفت: "من فکر می کنم کاملا منطقی است که به تجربه بین المللی نگاه کنیم و ببینیم چگونه کار می کند." این کاملاً متفاوت از بازگشت به عقب است.»

انتهای پیام/

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز