ضرر ۲۶۵ میلیارد دلاری آلمان از قیمت بالای انرژی

۱۴۰۱/۰۵/۱۸ - ۱۳:۲۶:۳۹
کد خبر: ۱۳۶۱۷۱۲
ضرر ۲۶۵ میلیارد دلاری آلمان از قیمت بالای انرژی
صندوق بین المللی پول برآورد کرده است اگر عرضه گاز روسیه متوقف شود، آلمان با خطر از دست دادن ۴.۸ درصد از تولید اقتصادی روبرو خواهد بود و بوندس بانک، خسارت احتمالی را ۲۲۰ میلیارد یورو (۲۲۵ میلیارد دلار) برآورد کرده است.

به گزارش خبرگزاری برنا، مطالعات موسسه تحقیقات اشتغال نشان داد در مقایسه با انتظارات برای یک اروپای در صلح، تولید ناخالص داخلی آلمان به دلیل جنگ اوکراین و قیمت بالای انرژی، سال میلادی آینده ۱.۷ درصد کاهش پیدا خواهد کرد که به معنای ۲۴۰ هزار شاغل کمتر خواهد بود.

در حالی که صنعت هتلداری که هنوز از پیامدهای منفی دوران کرونا خلاصی نیافته است، یکی از بزرگترین متضرران این وضعیت خواهد بود اما صنایع انرژی‌بر مانند صنعت شیمیایی و تولید فلزات هم از این بحران متاثر خواهند شد.

جنگ روسیه و تحریم‌هایی که علیه این کشور اعمال شده‌اند، باعث افزایش قیمتهای انرژی و اختلالات زنجیره تامین شده و دورنمای اقتصاد جهانی را تیره کرده است. منطقه یورو در میان مناطقی است که به دلیل وابستگی به انرژی روسیه و نزدیکی به منطقه درگیری، بیشترین آسیب را دیده است.

هر چند هنوز اوج تابستان است اما آلمان فرصت زیادی برای جلوگیری از بروز بحران انرژی در زمستان ندارد. اکثر بخش‌های اروپا از کاهش عرضه گاز طبیعی روسیه تحت فشار قرار گرفته‌اند اما هیچ کشوری به اندازه آلمان که برای تامین گرمایش نیمی از خانه‌ها به گاز طبیعی وابسته است، آسیب پذیر نیست.  

صندوق بین المللی پول برآورد کرده است اگر عرضه گاز روسیه متوقف شود، آلمان با خطر از دست دادن ۴.۸ درصد از تولید اقتصادی روبرو خواهد بود و بوندس بانک، خسارت احتمالی را ۲۲۰ میلیارد یورو (۲۲۵ میلیارد دلار) برآورد کرده است. این خسارت دشوار خواهد بود اما ترس اصلی آلمان این است که به دنبال این ضرر، توان رقابتی خود را هم از دست دهد.

بر اساس گزارش رویترز، نتایج این مطالعه نشان داد اگر قیمتهای انرژی که تا به امروز ۱۶۰ درصد رشد کرده است، دوباره مضاعف شوند، تولید اقتصادی آلمان در سال ۲۰۲۳ حدود چهار درصد کمتر از شرایطی خواهد بود که جنگی وجود نداشت. تحت این شرایط، ۶۶۰ هزار نفر پس از گذشت سه سال و ۶۰ هزار نفر در سال ۲۰۳۰ شاغل کمتری وجود خواهد بود.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز