اروپا در آتش سوخت

۱۴۰۱/۰۵/۱۹ - ۱۹:۵۱:۰۲
کد خبر: ۱۳۶۱۹۷۷
اروپا در آتش سوخت
موج گرما و خشکی هوا موجب شده تا قاره سبز اروپا با آتش سوزی های گسترده جنگلی بخصوص در مناطق جنوب و جنوب غربی مواجه شود.

به گزارش خبرگزاری برنا، انفو، سامانه اروپایی اخبار آتش‌سوزی جنگل‌ها عنوان کرد: فرانسه تابستان امسال رکورد نگران‌کننده‌ای از آتش‌سوزی‌های جنگل را ثبت کرده است.

این سامانه زمین‌های سوخته فرانسه از ابتدای سال ۲۰۲۲ تاکنون را ۴۷ هزار هکتار اعلام کرده است. این در حالی است که تا دیشب آتش‌نشانان مشغول مهار چندین کانون آتش در شهرهای جنوبی این کشور بودند که علت اصلی همه آنها گرمای بی‌سابقه و خشکسالی عنوان می‌شود.

این گزارش همچنین از آتش سوزی در چندین منطقه در جنوب فرانسه از جمله در لوزر (Lozère)، آویرون (Aveyron)، آیزر (Isère)، شارانت (Charente)، من اِ لوآر (Maine-et-Loire) و دروم (Drôme) علاوه  بر ژیروند (Gironde ) که پیشتر نیز طعمه حریق شده بود، خبر داد.

به گزارش روزنامه لو پاریزین، آتش‌سوزی شش ساعته در منطقه ژیروند که پیشتر نیز در هفته‌های گذشته رخ داده بود، این بار در مدت چند ساعت بخش عظیمی از جنگل‌های کاج منطقه را نابود کرد.

به گفته فرمانداری منطقه، ۳۰۰ آتش‌نشان به منطقه اعزام شدند و سه‌هزار و ۵۰۰ تن از ساکنان آنجا را ترک کردند. آخرین خبرها از کنترل آتش تا صبح امروز حکایت دارند.

موج گرما و خشکی هوا موجب شده تا قاره سبز اروپا با آتش سوزی های گسترده جنگلی بخصوص در مناطق جنوب و جنوب غربی مواجه شود.

پیشتر شبکه خبری سی ان ان گزارش داده بود: سراسر اروپا شاهد وقوع آتش سوزی بی‌سابقه است بطوری که تعداد کل آتش‌سوزی‌های جنگلی در اتحادیه اروپا از ابتدای سال ۲۰۲۲ تقریباً چهار برابر میانگین ۱۵ سال گذشته و در بازه زمانی مشابه است.

دانشمندان هشدار داده‌اند آتش‌سوزی‌های اخیر در بخش‌هایی از اروپا تنها نمونه‌ای اندک از آن چیزی است که انتظار می‌رود در سال‌های آتی این قاره با آن روبرو شود.

پیشتر برنامه محیط زیست سازمان ملل در گزارشی نسبت به افزایش شدت و تعداد دفعات این آتش‌سوزی‌ها در دهه‌های آتی هشدار داده بود. طبق این گزارش تا پایان سال ۲۰۵۰ میلادی تعداد حریق تا ۵۰ درصد رشد خواهند داشت.

انتهای پیام/

نظر شما