شهروندان انگلیسی آماده خاموشی های برنامه ریزی شده بشوند!

۱۴۰۱/۰۵/۲۰ - ۰۲:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۶۲۰۴۳
شهروندان انگلیسی آماده خاموشی های برنامه ریزی شده بشوند!
اگر هوا سردتر شود و واردات برق از نروژ و فرانسه کاهش پیدا کند، انگلیس ممکن است در ژانویه برای صرفه جویی در مصرف گاز، به اجرای تدابیر اضطراری متوسل شود.

به گزارش خبرگزاری برنا، طبق جدیدترین سناریوی دولت که برای بدترین شرایط احتمالی پیش بینی شده است، حتی پس از راه اندازی شدن اضطراری نیروگاه‌های زغال سوز، کمبود ظرفیت برق ممکن است معادل یک ششم اوج تقاضا شود.

تحت چنین سناریویی، اگر هوا سردتر شود و واردات برق از نروژ و فرانسه کاهش پیدا کند، انگلیس ممکن است در ژانویه برای صرفه جویی در مصرف گاز، به اجرای تدابیر اضطراری متوسل شود.

این خبر از سوی بلومبرگ در حالی منتشر شد که افزایش کم‌سابقه قیمتهای انرژی، نرخ تورم انگلیس را به حدود ۱۳ درصد رسانده و باعث شده است بانک مرکزی انگلیس هشدار دهد این کشور در آستانه یک رکود طولانی قرار دارد اما رقابت برای انتخاب یک نخست وزیر جدید در پنجم دسامبر، مانع هر گونه واکنش سیاسی به این وضعیت شده است.

در حالی که دولتهای اروپایی تلاش می‌کنند در مصرف گاز صرفه جویی کرده و ذخیره سازی را افزایش دهند، دولت انگلیس بین دو کمپ که در راس آنها لیز تراس، وزیر خارجه و ریشی سوناک، وزیر دارایی سابق قرار دارند و برای رسیدن به نخست وزیر رقابت می‌کنند، تقسیم شده است.

بر اساس گزارش رویترز، سازمانهای خیریه، گروه‌های تجاری و سیاستمداران از تراس و سوناک خواسته‌اند طرح‌های خود برای کمک به مردم انگلیس در برابر افزایش ۸۲ درصدی پیش بینی شده قیمت‌های انرژی در اکتبر را تشریح کنند.

انتهای پیام/

نظر شما