اعتراض عراقی ها در پی قطع برق به علت افزایش دما

۱۴۰۱/۰۵/۱۹ - ۱۱:۵۷:۲۳
کد خبر: ۱۳۶۲۰۹۴
اعتراض عراقی ها در پی قطع برق به علت افزایش دما
افزایش دمای هوا به بیش از 50 درجه سانتیگراد و کمبود برق باعث شده تا مردم جنوب عراق برای چندمین روز متوالی دست به اعتراض بزنند.

به گزارش خبرگزاری برنا، افزایش دمای هوا به بیش از 50 درجه سانتیگراد و کمبود برق باعث شده تا مردم جنوب عراق برای چندمین روز متوالی دست به اعتراض بزنند.

معترضین در شهر بصره جاده‌ها را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ بسته و با آتش زدن لاستیک خودرو از مقامات خواسته‌اند تا مشکل کمبود برق را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ حل کنند.

آتش‌سوزی در یک نیروگاه و خرابی یک خط انتقال نیرو باعث شده تا طی روزهای گذشته شاهد کمبود برق و خاموشی در جنوب عراق باشیم.

اسعد العیدانی، فرماندار بصره، گفته که ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌خاموشی‌های اخیر در شهر بصره به خاطر آتش‌سوزی در تاسیسات خور الزبیر بوده که 500 مگاوات از 3 هزار مگاوات برق مورد نیاز بصره را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ تامین می‌کند.

به گزارش رسانه‌های عراقی؛ عیدانی گفته که آتش‌سوزی در این تاسیسات مهار شده و خرابی ایجادشده نیز تعمیر شده و برق مناطقی از بصره نیز وصل شده است.

گفته می‌شود؛ معترضین عراقی تلاش کرده‌اند تا وارد یکی از نیروگاه‌های بزرگ بصره شوند. عراقی‌ها در استان میسان هم به خیابان‌ها آمده‌اند.

هفته گذشته وزارت برق عراق همزمان با افزایش دما در این کشور و رسیدن آن به بالای 50 درجه سانتیگراد اعلام شرایط اضطراری کرد و همین امر باعث شد تا شاهد شکل‌ گرفتن اعتراضات در این کشور باشیم.

عراق برای تامین یک سوم از برق خود به خصوص در فصل تابستان به ایران وابسته است.

انتهای پیام/‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز