تورم نروژ رکورد دار شد

۱۴۰۱/۰۵/۱۹ - ۱۵:۲۸:۰۵
کد خبر: ۱۳۶۲۲۴۰
تورم نروژ رکورد دار شد
بانک مرکزی اروپا نیز به علت بحران کمبود انرژی و تورمی که از دید بسیاری از کارشناسان این بلوک بی‌سابقه عنوان شده، به دنبال افزایش نرخ بهره است

به گزارش خبرگزاری برنا،  تورم کل نروژ که شامل قیمت‌های انرژی نیز می‌شود، به ۶.۸ درصد رسیده درحالیکه تحلیلگران آن را ۶.۳ درصد پیش بینی کرده بودند.

داده‌های اداره آمار نروژ نشان می‌دهد که تورم مبنا نسبت به سال گذشته ۴.۵ درصد افزایش پیدا کرده و در مقایسه با ماه ژوئن نیز ۳.۶ درصد بالا رفته است. تورم مبنا شامل تغییر در قیمت‌های انرژی، عوارض و مالیات نمی‌شود.

در میانه افزایش قیمت‌های مواد غذایی تا ۷.۶ درصد، افزایش تورم از پیش بینی ۳.۸ درصدی که رویترز توسط تحلیلگران از افزایش قیمت‌ها داشته، بیشتر می‌باشد.

بانک مرکزی نروژ (بانک نورگس) که هفته آینده آخرین تصمیم خود را درباره نرخ تورم اعلام خواهد کرد، تورم مبنا را ۲ درصد هدف گذاری کرده است.

کمیته سیاست پولی بانک نورگس انتظار دارد تا نرخ‌ها را برای سومین بار در این سال افزایش دهد.

بانک مرکزی اروپا نیز به علت بحران کمبود انرژی و تورمی که از دید بسیاری از کارشناسان این بلوک بی‌سابقه عنوان شده، به دنبال افزایش نرخ بهره است. شاخص تورم در اروپا طبق یافته‌های اولیه مرکز آمار یورواستات به رکورد جدید ۸.۶ درصد در ماه ژوئن رسیده که ۰.۵ درصد نسبت به ماه قبل افزایش نشان می‌دهد.

انتهای پیام/

نظر شما