فاصله بین نرخ ارز بازار و نیمایی باید کاهش یابد/ فعالان اقتصادی باید از مسیر‌های قانونی ارز خود را تامین کنند

۱۴۰۱/۰۵/۲۱ - ۱۹:۳۸:۱۰
کد خبر: ۱۳۶۲۹۰۲
فاصله بین نرخ ارز بازار و نیمایی باید کاهش یابد/ فعالان اقتصادی باید از مسیر‌های قانونی ارز خود را تامین کنند
وزیر امور اقتصادی و دارایی تاکید دارد که فاصله بین نرخ ارز بازار و نیمایی از موضوعات مهم اقتصادی است که باید کاهش یابد.

به گزارش خبرگزاری برنا، سیداحسان خاندوزی روز جمعه در جریان سفر استانی دولت به کرمان در نشست شورای اداری شهرستان سیرجان افزود: فعالان اقتصادی باید از مسیر‌های قانونی ارز خود را تامین کنند.


 وی با اشاره به اینکه ما مسئولان اجرایی کشور باید عقب‌افتادگی حوزه فعالیت‌های اقتصادی را جبران کنیم ادامه داد: امروزه ذخایر و سفره‌های زیرزمینی را تهی کردیم و دیگر نباید فشار به منابع راهبردی کشور تکرار شود.

وزیر امور اقتصادی و دارایی با اشاره به اینکه قانون‌های دست و پاگیر همانند چرخ دنده‌های رسوب گرفته یک ماشین سرعت عمل را پایین می‌آورند و باید اصلاح شوند گفت: ما درصدد روان کردن مسیر برای رفع مشکلات مردم هستیم.

وی با اشاره به شرایط اقتصادی در استان کرمان گفت: استان کرمان وضعیت خوبی در حوزه فعالیت‌های اقتصادی دارد که هنوز هم می‌توان ظرفیت این امر مهم را بالا برد و بهتر از این عمل کرد.

خاندوزی اظهارداشتَ: تسهیلات و شبکه بانکی در استان کرمان بسیار خوب است، اما این آمادگی را داریم که بیشتر بتوانیم از فعالیت بخش‌های خرد و متوسط اقتصادی استفاده کنیم.

وزیر اقتصاد در مورد کمبود نیرو در برخی ادارات از جمله اداره دارایی شهرستان سیرجان نیز گفت: باید با زیرمجموعه‌ها بهره‌وری را بالا برد تا مالیات ارتقاء یابد.

خاندوزی در جریان سفر به شهرستان سیرجان همچنین  از کارخانه‌های تولید تلویزیون و یخچال، کاشی، تولید کفش‌های صنعتی و کارخانه فرآورده‌های گوشتی در منطقه ویژه اقتصادی سیرجان و شهرک صنعتی شماره ۲ این شهرستان بازدید کرد.

انتهای پیام/

نظر شما