هشدار گرمای هوا به گلخانه داران و دامداران

۱۴۰۱/۰۵/۲۲ - ۲۰:۰۹:۲۸
کد خبر: ۱۳۶۳۴۰۱
هشدار گرمای هوا به گلخانه داران و دامداران
کارشناس هواشناسی کشاورزی گفت: با توجه به گرمای هوا، گلخانه داران، دامداران و مرغداران هشدارهای هواشناسی را جدی بگیرند.

به گزارش خبرگزاری برنا، پروین رفیعی کارشناس هواشناسی کشاورزی گفت: با توجه به شرایط جوی، کشاورزان در باغات و مزارع نسبت به انجام‌ آبیاری منظم بر مبنای نیاز آبی گیاهان اقدام کنند.

وی ادامه داد: با وجود گرمای هوا، دامداران در ساعات میانی روز اقدام به روشن کردن مه پاش ها و تنظیم شرایط محیطی اماکن نگهداری دام و طیور اقدام کنند. همچنین آب سالم مورد نیاز دام و طیور را تامین کنند.

رفیعی گفت: تولیدکنندگان نسبت به تنظیم رطوبت و تهویه دمای گلخانه ها، سالن های مرغداری و دامداری اقدام کنند.

کارشناس هواشناسی کشاورزی گفت: باغداران نسبت به مبارزه با مگس مدیترانه ای در باغات مرکبات اقدام و از آتش زدن بقایای گیاهی پس از برداشت محصول اجتناب کنند.

براساس مرکز پایش هواشناسی کشاورزی، مجموع بارش کشور از ابتدای سال زراعی تاکنون ۱۷۵.۹ میلی متر، مدت مشابه سال قبل ۱۴۴.۲ میلی متر و دوره بلندمدت ۲۳۱.۸ میلی متر است که این امر افزایش ۲۲ درصدی بارش نسبت به سال قبل و کاهش ۲۴.۱ درصدی دوره نرمال را نشان می دهد.

بنابر نقشه های هواشناسی طی ۵ روز آینده در اغلب مناطق کشور جوی آرام و پایدار حاکم خواهد بود، طی این‌ مدت در جنوب سیستان و بلوچستان، ارتفاعات هرمزگان و جنوب کرمان بویژه در ساعات بعدازظهر افزایش ابر، رگبار پراکنده گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقت رخ می دهد‌.

طی روزهای آتی در شمال سیستان و بلوچستان و مناطقی از شرق کشور وزش باد گاهی گرد و خاک پدیده غالب است‌. همچنین طی سه روز آینده در اغلب مناطق کشور بویژه نیمه شمالی افزایش نسبی دما بین ۳ تا ۵ رخ می دهد.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز