ساخت ۴۰۰ هزار واحد مسکونی توسط بخش تعاون در طرح نهضت ملی مسکن

۱۴۰۱/۰۵/۲۴ - ۱۱:۵۶:۵۱
کد خبر: ۱۳۶۴۱۳۱
ساخت ۴۰۰ هزار واحد مسکونی توسط بخش تعاون در طرح نهضت ملی مسکن
مدیر کل تعاونی های توزیعی وزارت کار تعاون و رفاه اجتماعی گفت: بخش تعاون ساخت چهارصد هزار واحد مسکن را با توجه به قانون جهش تولید مسکن اجرایی می کند و از ظرفیت نظام مهندسی نیز به عنوان یک تشکل حرفه‌ای و متخصص در عرصه مسکن استفاده خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ موسی نجفی، مدیر کل تعاونی های توزیعی وزارت  کار تعاون و رفاه اجتماعی در حاشیه بیست و دومین نمایشگاه بین‌المللی صنعت ساختمان تهران با اشاره به اینکه در حوزه تعاون در بخش مسکن تعاملات بسیار مطلوبی با سازمان  نظام مهندسی ایجاده شده است گفت: مسکن و تعاون یکی از مهمترین بخش‌های اقتصادی در قانون اساسی است و در حال حاضر  بیش از ده هزار تعاونی مسکن در حال فعالیت هستند که در حوزه ساخت قطعا باید تایع قوانین و مقررات ساخت باشند.

 نجفی با اشاره به مشارکت بخش تعاون در طرح نهضت ملی مسکن خاطرنشان ساخت: بخش تعاون ساخت چهارصد هزار واحد مسکن را با توجه به قانون جهش تولید مسکن اجرایی می کند و قطعا از ظرفیت نظام مهندسی در این مسیر استفاده بهینه خواهد شد چرا که ساخت وساز اصولی مستلزم بهره گیری از ظرفیت سازمان نظام مهندسی ساختمان به عنوان یک تشکل حرفه ای و متخصص در عرصه مسکن است.

وی اظهار داشت: با در نظر گرفتن اینکه چهارصد هزار واحد مسکونی از طرح نهضت ملی مسکن در قالب روش تعاونی، می‌توان گفت در عمل ده درصد از این طرح به روش تعاونی ساخته خواهد شد.

این مقام مسئول با تاکید براینکه در همین راستا اساس نامه‌ای تهیه شده است و جهت ساخت ده درصد از واحدهای طرح نهضت ملی مسکن در قالب تعاونی، تفاهم نامه ای با وزارت راه برای استعلام افراد واجد شرایط منعقد و به استانها ابلاغ خواهد شد.

وی تاکید کرد: در این اساس نامه ای که تدوین کرده ایم شرایط ومقررات ساخت، ترکیب اعضای هیات مدیره و...مشخص خواهد شد.

مدیر کل تعاونی های توزیعی وزارت  کار تعاون و رفاه اجتماعی افزود: بخش مسکن پیشران اقتصاد کشور است و رونق آن می‌تواند کمک بسیار زیادی به اشتغالزایی کند و در همین راستا قطعا  تعاونی‌های مسکن می توانند کارهای بزرگ انجام دهند.

وی همچنین به تدابیر تامین مالی برای ساخت چهارصد هزار واحد در قالب تعاونی سازی اشاره کرد و گفت:  بخشی از این تامین مالی از طریق اعطای تسهیلات و تزریق آورده اعضا خواهد بود و بخشی دیگر با همکاری شرکت های تعاونی‌ها و بخش خصوصی تامین خواهد شد.

نجفی ادامه داد:  دولت باید در حوزه مسکن تسهیل گر باشد و از تصدی گری پرهیز کند. ما هم همین سیاست را در حوزه مسکن دنبال می کنیم.

آمادگی انبوه سازان برای ساخت مسکن استاندارد در طرح نهضت ملی

شهاب سعادت نژاد بازرس انجمن انبوه سازان در حاشیه با ابیان اینکه  امسال استقبال خوبی از نمایشگاه بین‌المللی صنعت ساختمان انجام شد و تولید کنندگان درزمینه های مختلف صنعت ساختمان محصولات خود را معرفی کردند.

وی در مورد ساخت مسکن ملی تاکید کرد: با توجه به توان بالای شرکت‌های دانش بنیان و شرکت‌های تولیدی داخلی  در کنار انبوه‌سازان و سازندگان دارای صلاحیت می توان  ساخت مسکن را با کیفیت و قیمت مناسب انجام داد و در این راه نیاز به همکاری بیشتر مسولان است.

وی ادامه داد: قطعا  با حمایت از بخش خصوصی و شرکت‌های داخلی و رفع موانع موجود بر سر ساخت مسکن و تثبیت قیمت‌ها و تسهیل گری در امور مربوطه می توان تعداد قابل توجهی ساختمان استاندارد و ایمن برای مردم ساخت.

وی تاکید کرد: در این مسیر انبوه سازان و شرکت‌های دارای صلاحیت می توانند با توانایی‌های خود در کنار دولت کمک خوبی برای ساخت مسکن یا کیفیت و ایمن در کنار دولت باشند.

سعادت نژاد یادآور شد: طرح نهضت ملی مسکن فرصت بسیار مغتنم برای خانه دار شدن گروه های هدف و نیز ارتقای کیفیت مسکن خواهد بود.

انتهای پیام/

نظر شما