عدم اطمینان خاطر شهروندان آمریکایی از آینده مسکن

۱۴۰۱/۰۵/۲۵ - ۱۱:۵۲:۴۳
کد خبر: ۱۳۶۴۶۱۹
عدم اطمینان خاطر شهروندان آمریکایی از آینده مسکن
نتایج یک نظرسنجی میان 2 هزار نفر آمریکایی بیانگر آن است که 62 درصد آن‌ها برای پرداخت اجاره مسکن و 69 درصد شرکت کنندگان برای خریدمسکن در سال آتی نگران هستند.

به گزارش خبرگزاری برنا، نتایج یک افکارسنجی توسط شرکت تامین سرمایه «فِردی مَک» در جامعه آماری ۲ هزار بزرگسال آمریکایی نشان داد که ۶۲ درصد آن‌ها برای پرداخت اجاره مسکن در سال آتی نگران هستند.

رکود در هزینه‌ اجاره مسکن در آمریکا در ۳۰ سال گذشته بی‌سابقه بوده است. شاخص مسکن در آمریکا ۴/ ۵ درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

در همین راستا، ۶۹ درصد از شرکت‌کنندگان در نظرسنجی اعلام کردند که در کل در مورد افزایش هزینه‌ اجاره و خرید مسکن نگرانی دارند.

این نظر سنجی نشان داد که مقدار اجاره بها برای بیش از نیمی از این افراد (۵۸ درصد) در ۱۲ ماه گذشته همراه با افزایش نرخ تورم رشد داشته‌است، تا حدی که ۶ درصد از آن‌ها افزایش ۳۰ درصدی و بیشتر اجاره را تجربه کرده‌اند.

در این میان،‌ آمریکایی‌ها بیشترین دلهره را پیرامون مسائل مرتبط با رکود اقتصادی نشان‌ دادند. به طوریکه ۸۴ درصد از سوال‌شوندگان بحران اقتصادی، ۷۷ درصد افزایش نرخ بهره و نیمی امنیت شغلی را مهمترین علت نگرانی‌ خود عنوان کردند.

نتایج این نظر سنجی که در روزهای ۶ تا ۱۰ ژوئن (۱۶ تا ۲۰ خرداد ماه) امسال انجام شد، نشان داد، ۲۰ درصد از آمریکایی‌ها تحت تاثیر افزایش اجاره بهای مسکن به احتمال خیلی زیاد حداقل یک‌ماه تاخیر در پرداخت اجاره‌ خواهند داشت.

بر اساس این گزارش، ۶۱ درصد شرکت کنندگان اظهار داشتند که توان مالی برای تامین هزینه‌های اساسی از جمله موادغذایی و مسکن را ندارند یا میزان درآمدشان به تنها پاسخگوی نیازهای اساسی آن‌ها است.

طبق تحقیقات شرکت «فِردی مَک»، از آغاز ۲۰۲۲، ساکنان ۲۵ شهر بزرگ آمریکا، مشغول ترک این شهرها با سرعتی سه برابر بیشتر از دوره پیش از همه گیری کرونا هستند و بیشترین تعداد مردم، درحال نقل مکان به شهرهای کوچک و متوسط در جنوب و مناطق کوهستانی در غرب آمریکا هستند.

به تازگی صندوق بین‌المللی پول در گزارشی از جهش ۵ برابری نرخ تورم آمریکا در سال ۲۰۲۱ خبر داد و اعلام کرد این کشور در جدول رده‌بندی جهانی نرخ تورم طی این سال ۵۱ پله بالا آمده است.

همچنین افزایش نرخ بهره موجب افزایش بهره وام مسکن شده و همین موضوع تقاضا برای خرید مسکن را کاهش داده است. 

اکنون میانه قیمت اجاره در ایالات ­متحده به ۴ هزار دلار رسیده که افزایش ۲۵ درصدی را نسبت به سال گذشته نشان می‌دهد.

انتهای پیام/

نظر شما