پرونده ویژه برای مردم/

رشد ۲ برابری روند ماهانه صادرات و واردات در دولت سیزدهم

۱۴۰۱/۰۵/۲۵ - ۱۳:۵۲:۰۱
کد خبر: ۱۳۶۴۷۱۲
رشد ۲ برابری روند ماهانه صادرات و واردات در دولت سیزدهم
آمارهای ماهانه صادرات و واردات در دولت سیزدهم نشان می‌دهد که دولت آیت الله رئیسی نسبت به دولت قبل دو برابر در زمینهصادرات و واردات عملکرد بهتری داشته است.

به گزارش خبرگزاری برنا، آمار و اطلاعات روند ماهانه صادرات و واردات دولت سیزدهم در سال 1400 اعلام شد که بر همین اساس آمار 2 برابری حکایت از عملکرد بهتر دولت آیت الله رئیسی است.

مرداد سال ۱۴۰۰ و زمانی که حسن روحانی دولتش را تحویل آیت الله رئیسی داد 3342 میلیون دلار واردات و 3156 میلیون دلار صادرات داشتیم این در حالی است که در پایان سال گذشته این روند با افزایش و رشد بسیار بهتری روبرو شد .

در سافند سال 1400 و در دولت آیت الله رئیسی 6436 میلیون دلار واردات صورت گرفت و 5102 میلیون دلار صادرات انجام شد.

نگاه به آمار و اطلاعات صادرات و واردات در دولت سیزدهم عملکرد و رشد بسیار چشمگیری را ثبت کرده است.

تجارت خارجی کشور در سال گذشته از ۱۰۱ میلیارد دلار گذشت. این مهم در حالی محقق شد که ۸۴ درصد واردات، مواد اولیه و کالاهای واسطه‌ای موردنیاز تولید بود و از سوی دیگر تولید با صادرات نیز رونق می‌گیرد و از رکود خارج می‌شود که این موارد منجر به رشد ۵.۷درصدی اقتصاد ایران در پاییز گذشته شد.

اما دولت سیزدهم در راستای اقدامات خودش، رکوردی دیگر نیز ثبت کرد به طوری که در سال ۱۴۰۰ با رشد ۴۸ درصدی صادرات و دستیابی به بیش از ۱۰۱ میلیارد دلاری تجارت خارجی، بالاترین میزان صادرات غیرنفتی در دوره پس از انقلاب نیز به ثبت رسید و تجارت در مسیر توسعه قرار گرفت.رشد صادرات کالاهای ایرانی در حالی در سال گذشته و با اقدامات دولت سیزدهم محقق شد که صادرات بیش از ۱۰ میلیارد دلار نسبت به سال‌های پس از اجرای برجام و کاهش تحریم‌ها بیشتر بوده است که نشان از جهت‌گیری درست دولت دارد درحالی‌که دولت قبل از این ظرفیت چشم‌پوشی می‌کرد.

آمارها نشان می‌دهد صادرات پس از انقلاب در سال ۹۶ به حدود ۴۰ میلیارد دلار رسید و بالاترین آمار صادراتی در سال ۹۸ با حدود ۴۱ میلیارد دلار رقم خورد، اما در سال 1400 و حتی در شرایط تحریم ها عملکرد دولت سیزدهم صادرات به بیش از ۴۸ میلیارد دلار رسید که بیشترین میزان بعد از پیروزی انقلاب اسلامی بوده است.

انتهای پیام/

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز