برنا گزارش می‌دهد

شکایت زائران از شرکت‌های هواپیمایی/ آیا عراق می‌تواند ورود آتا را ممنوع کند؟

۱۴۰۱/۰۵/۲۶ - ۲۲:۳۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۶۴۹۳۹
شکایت زائران از شرکت‌های هواپیمایی/ آیا عراق می‌تواند ورود آتا را ممنوع کند؟
رئیس سازمان هواپیمایی کشور گفت: اگر پرواز توسط ایرلاین کنسل شود موظف هستند طی 72 ساعت کاری وجه به حساب مسافر بازگرداننده شود و اگر پیگیری‌های مسافر در بازگشت وجه کنسلی بلیط بی‌نتیجه ماند مسافر می‌تواند از شرکت هواپیمایی مربوطه شکایت کند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی گروه اقتصادی برنا، طی ماه‌های گذشته زائرانی که عازم سفرهای زیارتی کربلا و نجف بودند، با سانحه‌های زیادی از جمله سه مورد ترکیدگی لاستیک و لغو یک باره پرواز و تاخیرهای طولانی بالغ بر بیش‌از 10 ساعت در پروازهای مختلف متعلق به شرکت‌های هواپیمایی ازجمله هواپیمایی آتا و ... مواجه شدند که موجب انتقادات و شکایات تعداد زیادی از زائران شد.

تاخیر طولانی و عجیب و غریب و لغو یک باره پروازها در سفرهای زیارتی به شدت دیده می‌شود که این اتفاق باعث شده این شبه در زائران ایجاد شود که شاید شرکت‌های هواپیمایی راغب به سفرهای زیارتی نیستند زیرا؛ پروازهای خارجی به مقاصد گردشگری از جمله ترکیه و دبی بدون کنسلی و یا با دلیل موجه لغو می‌شوند و یا با تاخیرهای کوتاه که برعکس سفرهای زیارتی است.

یکی از شرکت‌هایی که طی روزها و ماه‌های اخیر مشکلات زیادی را برای مسافران و زائران ایجاد کرده هواپیمایی آتا است که طی انتقادات و شکایات مردم از شرکت هواپیمایی آتا برای لغو به یک باره پرواز و یا تاخیرهای طولانی و احضار مدیر شرکت هواپیمایی آتا به دادسرا خبرنگار اقتصادی برنا در پی پیگیرهای خود در این باره با رئیس سازمان هواپیمایی کشور برای روشن شدن اتفاقات اخیر به گفت‌و‌گو پرداخت.

ImageHandler

محمد محمدی بخش رئیس سازمان هواپیمایی کشور در مورد تاخیرهای طولانی گفت: تاخیرات پروازها که متاثر از چند موضوع است. یکی از آنها نقص فنی است و دلیل دیگر ممکن است به علت نامساعد بودن شرایط جوی باشد و یا به دلایل دیگر مثل ناوبری و یا... باشد که اتفاقات در فرودگاه طبیعی است و ممکن است در روز برای تمام شرکت‌های هواپیمایی رخ دهد و هر کدام از این مشکلات شرایط و دلایل قابل توجیح خودشان را دارند که بر همان اساس سعی می‌کنیم این مشکلات در سریع‌ترین زمان ممکن در صورت بروز حل کنیم تا موجب تاخیرهای طولانی و سرسام آور برای مسافران نشود.

در صورت کنسلی و یا کنسلی پرواز شرکت‌ها موظف هستند برای کسانی که بلیط خریداری کردند اطلاع‌رسانی کنند و پرواز جایگزین را متعاقبا اعلام کنند تا مسافر سردرگم نشود. منتهی اکثرا به کسانی اطلاع رسانی نمی‌شود که بلیط‌ها را گروهی خریداری می‌کنند و تلفن همراه یک نفر را برای ثبت در سیستم خریداری بلیط می‌دهند که سازمان هواپیمایی کشور باید این اتفاقات را آسیب شناسی کند و در صدد رفع آن باشد که حقوق شرعی مسافر هم پایمال نشود.
خرید-ارزان-بلیط-هواپیما-پروازیاب-24(1)

رئیس سازمان هواپیمایی کشور در پاسخ به سوال خبرنگار برنا در خصوص اینکه اخیرا زائران سفرهای کربلا و نجف فقط از شرکت هوپیمایی آتا شکایت دارند این تعداد شکایت یک مقدار عجیب به نظر می‌رسد اظهار کرد: خیر، این سانحه‌ها و شکایت‌ها فقط در خصوص شرکت هواپیمایی آتا نیست و برای هر یک از شرکت‌های هواپیمایی مشکل طبیعی است و برای تمام شرکت‌های هواپیمایی اتفاق میافتد،شرکت هواپیمایی آتا اخیرا مسافران زیادی به دلیل تاخیرهای طولانی و لغو یک باره شکایت داشتند به همین دلیل تمام رسانه‌ها فکر می‌کنند این مشکلات فقط مختص هواپیمایی آتا هست که این تفکر کاملا غلط است. و هر شرکت هواپیمایی تخلف و شکایات از سوی مردم و نهادهای دیگر از یک حدی بیشتر شود قطعا سازمان هواپیمایی کشور ورود می‌کند و این تخلفات را مورد بررسی و نظارت قرار می‌دهد و از تکرار مجدد این مشکلات تا حد امکان جلوگیری می‌کند. 
169791319

محمدی بخش در خصوص اینکه پس از لغو پرواز طبق قانون وجه باید بعد از 72 ساعت کاری به حساب مسافران برگشته شود افزود: آئین نامه حقوق مسافر این را تسریع می کند بر اساس آئین نامه حقوق وجه مسافر پس از لغو پرواز به هر دلیلی باید از طی 72 ساعت کاری وجه بازگردانده شود البته در بعض از پروازها به شرایط هم بستگی دارد، مسافر پرواز خود را کنسل کند یا توسط ایرلاین کنسل شود، هر کدام شرایط خاص خود را داردند و که اگر ایرلاین کنسل کند و طی 72 ساعت وجه بازگرداننده نشد باید از شرکتی که پرواز کنسل شده پیگیری کنند که اگر جوابی حاصل نشد مسافر طبق حقوق خود می‌تواند در این باره شکایت کند و سازمان هم بررسی می‌کند و این هم نوعی تخلف به حساب می‌آید.  

در ادامه در مورد ممنوعیت ورود آتا به کشور عراق افزود: خبری در مورد ممنوعیت ورود آتا به عراق دریافت نکرده‌ام منتهی اگر این خبر هم صحت داشته باشد کشور عراق طبق قوانین و نظریات خودش می‌تواند تصمیم بگیرد. 

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز