افزایش تولید بنزین و نفت گاز استاندارد/ صادرات نفت گاز ۱۱۰۰ دلاری به افغانستان

۱۴۰۱/۰۵/۲۷ - ۰۹:۲۹:۰۱
کد خبر: ۱۳۶۵۴۰۸
افزایش تولید بنزین و نفت گاز استاندارد/ صادرات نفت گاز ۱۱۰۰ دلاری به افغانستان
مدیرعامل شرکت ملی پالایش نفت فراورده‌های نفتی با اشاره به برنامه‌های دولت سیزدهم در راستای افزایش تولید گازوئیل گفت:‌ در دولت فعلی میزان تولید گازوئیل از ۱۰۸ میلیون لیتر به ۱۱۲ میلیون لیتر افزایش یافته که معادل رشد سه درصدی در این بخش است.

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی خبرگزاری برنا، جلیل سالاری مدیرعامل شرکت ملی پالایش نفت و پخش فراورده‌های نفتی در نشست خبری با دبیران اقتصادی خبرگزاری ها و روزنامه ها اظهار داشت:‌ تولید بنزین در سال جاری به ۹۸ میلیون لیتر در روز رسیده و این در حالی است که این میزان تولید در سال گذشته ۹۶.۹ میلیون لیتر بوده است.

وی با بیان اینکه در بخش نیروگاهی مصرف گازوئیل ۸۰ درصد رشد داشته و مصرف سوخت مایع دو میلیارد لیتر بیشتر شده است، اظهار کرد: به منظور ایجاد هاب انرژی و داشتن اسکله‌های اختصاصی مسیر ناوگان را توسعه دادیم و در بخش مسیر دریایی نیز اقداماتی انجام شد تا بتوانیم سوآپ و ترانزیت فراورده را گسترش دهیم.

همچنین، وی با اشاره به صادرات محموله گازوئیل به افغانستان گفت: در هفته گذشته توانستیم صادرات این محموله را به قیمت هر تن ۱۱۰۰ دلار داشته باشیم.

سالاری با اشاره به فرآیند سوخت‌رسانی و ضرورت نوسازی نفتکش‌ها بیان کرد: ۵۷ درصد از مسیر حمل و نقل با شعاع ۵۰۰ کیلومتر سوخت‌رسانی با نفتکش‌ها انجام می‌شد، بنابراین لازم بود که این روند ساماندهی شود و نوسازی و افزایش تعداد ناوگان در صدر برنامه‌ها قرار گیرد.

مدیرعامل شرکت ملی پالایش نفت و پخش فراورده‌های نفتی با اشاره به برنامه‌های دولت سیزدهم در راستای افزایش تولید گازوئیل گفت:‌ در دولت فعلی میزان تولید گازوئیل از ۱۰۸ میلیون لیتر به ۱۱۲ میلیون لیتر افزایش یافته که معادل رشد سه درصدی در این بخش است.

وی با بیان اینکه اصلا بنزین با اکتان 67 در کشور نداریم، گفت: بنزین‌های تولیدی ما رنج استانداردهای یورو را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ دارد.

معاون وزیر نفت با تاکید بر اینکه سالانه با افزایش ۸۰ هزار خودرو به چرخه حمل و نقل یک میلیارد لیتر سوخت بیشتری مصرف می‌شود، گفت: این میزان مصرف معادل یک پالایشگاه ۱۵۰ هزار بشکه‌ای است.

وی درباره جلوگیری از عرضه خارج از شبکه سوخت گفت: در باره کنترل قاچاق، طرح‌هایی اجرا شده و به شدت پایش می‌شود تا ضمن اعمال نظارت و کنترل‌های لازم، عرضه خارج از شبکه و قاچاق فرآورده‌های نفتی متوقف شود.

انتهای پیام/

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز