عملیات بهره‌برداری میدان مشترک سهراب در دستور کار وزارت نفت

۱۴۰۱/۰۶/۰۴ - ۱۱:۰۶:۵۰
کد خبر: ۱۳۶۸۶۹۲
عملیات بهره‌برداری میدان مشترک سهراب در دستور کار وزارت نفت
مدیر عامل شرکت ملی نفت گفت: به زودی عملیات بهره برداری میدان مشترک سهراب نیز در استان خوزستان و غرب کارون در دستور کار قرار خواهد گرفت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا، محسن خجسته مهر مدیر عامل شرکت ملی نفت در مراسم آغاز عملیات اجرایی فاز دوم توسعه میدان مشترک یاران، آغاز عملیات اجرایی طرح توسعه میدان مشترک بلال ،آغاز عملیات اجرایی توسعه نگهداشت میدان نرگسی، آغاز عملیات اجرایی طرحPDH بیدبلند خلیج فارس و افتتاح پروژه های مسئولیت اجتماعی  گفت: با توجه به تمهیدات در  خوزستان ۹۰۰ میلیون دلار طرح و پروژه  عملیات اجرایی و بهره برداری را شروع خواهیم کرد.

خجسته مهر در ادامه با تاکید به عملیاتی شدن فاز دوم توسعه یاران شمالی و جنوبی اشاره کرد و گفت: امروز عملیات اجرایی فاز دوم توسعه یاران شمالی و جنوبی با سرمایه گذاری ۴۰۰ میلیون دلار و با همکاری ستاد اجرایی آغاز و طرح توسعه میدان مشترک بلال نیز با ۴۴۰ میلیون دلار در دستور کار و شروع عملیات است.

مدیر عامل شرکت ملی نفت افزود: طرح و نگهداشت افزایش تولید میدان نرگسی از جمله طرحهای  ۲۸ گانه طرح توسعه جنوب است.

خجسته مهر تاکید کرد: ۲۳ پروژه عام المنفعه به ارزش ۷۰ میلیارد دلار نیز امروز به بهره‌برداری می‌رساند.

مدیر عامل شرکت ملی نفت اضافه کرد: به زودی عملیات بهره برداری میدان مشترک سهراب نیز در استان خوزستان و غرب کارون در دستور کار قرار خواهد گرفت.

وی بیان داشت: جمع آوری گازهای همراه از ماموریت های اصلی ما است که در این راستا ۱٫۱ میلیارد دلار برای جمع آوری ۶۰۰ میلیون فوت مکعب گاز در روز از جمله پروژه های در دست پالایشگاه بیدبلند است.

معاون وزیر نفت یادآور شد: مزایده تمام گازهای همراه به میزان ۶۵ میلیون فوت مکعب و با ۶۵ میلیون دلار سرمایه  به سه پیمانکار سپرده شد. همچنین NGL۳۲۰۰ غرب کارون از دیگر پروژه ها برای جمع آوری گازهای همراه نفت است.

وی گفت: همچنین سرمایه گذاری در مناطق نفتخیز جنوب به میزان ۵.۵ میلیارد دلار برای ۱۶ مخزن گروه خامی برنامه ریزی شده  است.

خجسته مهر با تاکید بر اینکه استفاده از ساخت داخل در دستور کار جدی قرار دارد، افزود: برای فعال شدن ظرفیت خالی سازندگان تجهیزات داخلی سفارش کالا برای مدت ۵ سال و به ارزش ۴.۶ میلیارد دلار در برنامه است و در این رابطه مناطق نفتخیز جنوب ۶۰ درصد سهم را به خود اختصاص داده است.

وی یادآور شد: طی هفته آینده چند طرح راهبردی میادین مشترک در عسلویه و بوشهر به بهره برداری می رسد

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز