احیای فروش الماس روسیه در جهان با کنار گذاشتن دلار

۱۴۰۱/۰۶/۰۶ - ۱۵:۰۱:۰۳
کد خبر: ۱۳۶۹۸۱۶
احیای فروش الماس روسیه در جهان با کنار گذاشتن دلار
غول معدن کاری روسیه که تحت تاثیر تحریم این کشور قرار گرفته بود اکنون با کنار گذاشتن دلار توانسته ثروت خود را برگرداند و مجددا شکوفا شود.

به گزارش خبرگزاری برنا، بلومبرگ طی گزارشی از احیای مجدد و بی سر و صدای صادرات «آلروسا»، غول معدن‌کاری روسیه به سطح قبل از تحریم ها خبر داد و خاطر نشان کرد، این شرکت ماهانه بیش از 250 میلیون دلار الماس می فروشد.

به نوشته این گزارش که به نقل از منابع آگاه آشنا به موضوع نوشته شده است، فروش این شرکت روسی در حال حاضر تنها حدود 50 تا 100 میلیون دلار در هر ماه کمتر از سطح پیش از تحریم هاست.

این منابع به بلومبرگ گفتند، فروش دوباره آغاز شده است زیرا برخی بانک های هندی راحت تر می توانند تراکنش ها را با ارزهایی به غیر از دلار تسهیل کنند.

آنها گفتند، بیشتر سنگ های قیمتی روسی برای تولیدکنندگان در هند ارسال می شوند،‌ «جایی که صدها کسب و کار عمدتا خانوادگی، سنگ‌های سخت را به محصولات نهایی تراش داده و صیقل می دهند و برای استفاده در گوشواره ها و حلقه های نامزدی آماده می کنند.»

این منابع همچنین گفتند، الماس های «آلروسا»، در هند و اروپا بیشتر در ازای روپیه هند به خریداران فروخته شده است.

در ادامه این گزارش آمده است، هیچ نشانه ای از اینکه این فروش ها، تحریم ها یا قوانین را نقض کرده باشد، وجود ندارد.

بلومبرگ با استناد به این منابع نوشت، هنوز نارضایتی گسترده ای در مورد پیامدهای خرید و فروش کالاهای روسی وجود دارد.

این منابع با توضیح اینکه «آلروسا» انتشار هرگونه اطلاعات در مورد فروش ها و عملکرد مالی اش را متوقف کرده است، گفتند: «معاملات بی سر و صدا انجام شده است.»

آمریکا در ماه آوریل، تحریم هایی علیه این شرکت روسی اعمال کرد. «آلروسا»، بزرگ ترین تولیدکننده الماس سخت است که حدود یک سوم الماس جهان را تامین می کند.

انتهای پیام/

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز