ترانسفورماتور سوم پست ۴۰۰ کیلوولت فیروز بهرام افتتاح شد

۱۴۰۱/۰۶/۰۶ - ۱۵:۰۴:۴۰
کد خبر: ۱۳۶۹۸۱۹
ترانسفورماتور سوم پست ۴۰۰ کیلوولت فیروز بهرام افتتاح شد
مدیرعامل برق منطقه‌ای تهران ضمن بازدید از ترانسفورماتور بازسازی شده پست فیروز بهرام، این پست برق را افتتاح کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا، "حبیب قراگوزلو"، ظرفیت بازسازی شده این اتوترانسفورماتور را معادل ۵۰۰ مگاولت آمپر توان انرژی الکتریکی را عنوان کرده و گفت: این میزان معادل یک چهارم ظرفیت کل پست پر اهمیت فیروزبهرام با خطوط ورودی نیروگاهی است که 400 هزار مشترک خانگی و تامین برق جمعیتی بالغ بر ۲ میلیون نفر را تحت پوشش قرار می‌دهد.

وی هدف از اجرای طرح حیاتی را عبور از تابستان در پایتخت بدون خاموشی عنوان کرد و افزود: بازسازی این ترانس به همراه تجهیزات آسیب دیده جانبی آن موجب افزایش ۵۰۰ مگاولت آمپر ظرفیت پست و تا مقدار نامی ۲۰۰۰ مگاولت آمپر شده که نقش بسزایی در پایداری برق مناطق جنوبی تهران بزرگ دارد.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای تهران در همین زمینه ادامه داد: طرح یاد شده در کمتر از چهارماه به همت متخصصان این شرکت و چند شرکت ایرانی، با استفاده از تجهیزات ساخت داخل و هزینه ای بالغ بر ۳۲ میلیارد ریال به انجام رسیده که صرفه جویی ارزی و ریالی مناسبی به همراه داشته است.

وی با اشاره به دیگر ویژگی‌های این طرح افزود: اجرای آن در کمترین زمان ممکن و برقداری در موعد برنامه ریزی شده پیش از شروع دوره اوج بار است.

این گزارش می‌افزاید، در مدار آمدن این تراسفورماتور قبل از شروع اوج بار شبکه، موجب افزایش ضریب اطمینان و افزایش ظرفیت انتقال شبکه کشور و خطوط ارتباطی رینگ شمال به جنوب شده است.

انتهای پیام/

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز