افزایش ۶۴ درصدی درآمد صادرات گاز/ بهره‌برداری از ۵۰۳ کیلومتر خطوط انتقال گاز جدید

۱۴۰۱/۰۶/۰۶ - ۱۵:۴۸:۵۴
کد خبر: ۱۳۶۹۸۴۵
افزایش ۶۴ درصدی درآمد صادرات گاز/ بهره‌برداری از ۵۰۳ کیلومتر خطوط انتقال گاز جدید
مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران همزمان با هفته دولت اعلام کرد که در سال نخست فعالیت دولت سیزدهم، شاهد افزایش ۶۴ درصدی درآمد صادرات گاز و بهره‌برداری از ۵۰۳ کیلومتر خطوط انتقال گاز جدید بودیم.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ مجید چگنی، معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی گاز در مراسم بهره‌برداری و کلنگ زنی ۶۰۹۶ پروژه پیرامون عملکرد این ارگان گفت: رسیدن به توان بهره مندی از ظرفیت اسمی فرآورش گاز طبیعی در پالایشگاه‌ها و تأسیسات نمزدایی شرکت ملی گاز ایران به میزان ۱۰۳۰ میلیون متر مکعب یکی از آن‌هاست .

وی افزود: احداث و راه اندازی ۲ تأسیسات عظیم تقویت فشار گاز بر روی خط هشتم سراسری و افزایش پایداری برداری شبکه گاز از دیگر فعالیت‌های انجام شده است.

چگینی ادامه داد: احداث و بهرهبرداری از ۲ ایستگاه کنترل فشار بر روی خط هفتم سراسری و احداث ۳ مرکز تعمیراتی و بهره برداری از دیگر فعالیت‌هایی است که باید به آن توجه کرد.

وی همچنین گفت: انجام به هنگام بیش از ۱۴۰ موردتعمیرات توربو کمپرسورهای فعال بر روی شبکه انتقال گاز کشور که باید به آن توجه کرد.

 مدیر عامل شرکت ملی گاز افزود: تعویض پوشش بیش از ۷۳۵۰ کدومتر خطوط فشار قوی و انجام پیگرانی هوشمند و تمیز کننده خطوط انتقال به میزان ۵۸۰۰ کیلومتر از دیگر فعالیت‌ها است.

چگینی گفت: احداث و بهرهبرداری از ۵۰۳ کیلومتر خطوط انتقال گاز جدید و افزایش پایداری و انعطاف عملیاتی شبکه از جمله کارهای انجام شده است.

وی گفت: احداث و بهره برداری از ۱۴۳۹۶ کیلومتر شبکه شهری و روستایی، نصب ۳۳۵۷۲۶ انشعاب بهرهمندی ۶ شهر و ۱۴۸۰ روستا از گاز طبیعی در راستای افزایش رفاه و آسایش مردم و حمایت از تولید و صنایع گازرسانی به ۶ نیروگاه جدید( آرین زنجان، پاسارگارد قشم، بهین پالایش قشم، ماهتاب کیش، آب و برق ماهتابه و هنگام با هدف حفظ محیط زیستند، تامین سوخت نیروگاهها و جلوگیری از قطع جریان برق کشور از دیگر فعالیت‌ها است.

چگینی افزود:بهرمندی ۱۱۳۰ واحد صنعتی کشور از انرژی گاز طبیعی در راستای حمایت از تولید و اشتغال آفرینی نیز از جمله کارهای دیگر است.

وی افزود: توجه ویژه به مسؤلیتهای اجتماعی با اصلاح ۲۶ هزار واحد موتورخانه مشترکین به صورت رایگان راه اندازی سامانه هوشمندسازی موتورخانه، تعویض موتورخانه های فرسوده و تعویض اتصالات ۲۰۰ هزار رگلاتور دچار نشتی از فعالیت‌های مهم دیگری است.

وی همچنین با اشاره به ارتقای جایگان ایران در زمینه تجارت کار با ثبت رکورد بالاترین میزان فروش میعانات گازی در ۳سال اخیر گفت:  افزایش ۶۴ درصدی درآمدهای صادرات گاز افزایش ۱۱ درصدی حجم صادرات گاز به ترکیه، ادامه مذاکرات برای افزایش میزان صادرات گاز، وصول حدود ۱/۶ میلیارد دلار بابت طلب گاز ایران از عراق، افزایش ۱۳۸ درصدی سوآپ گاز، استمرار تهاتر گاز با برق کشور ارمنستان و انجام مذاکرات با کشورهای مختلف با اولویت کشورهای همسایه جهت افزایش سهم ایران در بازار بین المللی گاز از مهم‌ترین فعالیت‌های دیگر است.

چگینی گفت: پیش امکان سنجی ذخیره سازی گاز طبیعی در میادین مختار، قزل تپه، مطالعه طرح توسعه ذخیره سازی گاز در میدان شوریجه فاز ۲ وسراجه از جمله فعالیت‌های دیگر است.

وی با اشاره به عناوین بخشی از فعالیت های شرکت ملی گاز ایران در حوزه تولید دانش بنیان گفت:  برای نخستین بار افتتاح پارک گوگردی گنبدی (یادواره سردار شهید حاج قاسم سلیمانی کمک به جلوگیری,

مطالعه امکان سنجی چهار گانه برای بازیابی انرژی از طریق تغییر سیکل توربین ها از ساده و همچنین

 استفاده از معماری بومی در احداث مرکز بهره برداری زاهدان از دیگر فعالیت‌های انجام شده است

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز