هیچ کمبودی برای تامین دلار زوار اربعین نداریم

۱۴۰۱/۰۶/۱۰ - ۱۲:۱۰:۰۲
کد خبر: ۱۳۷۱۶۱۷
هیچ کمبودی برای تامین دلار زوار اربعین نداریم
مدیرعامل بازار متشکل ارزی گفت: در تامین دلار هیچ مشکل خاصی وجود ندارد تلاش‌ها برای تامین دینار مورد نیاز زوار نیز در حال انجام است.

به گزارش خبرگزاری برنا، امیر هامونی مدیرعامل بازار متشکل ارزی در ارتباط تلفنی با شبکه خبر سیما، در خصوص تامین دینار برای زوار اربعین گفت: در حال حاضر منابع دلاری با توجه به ذخایر کشور خیلی بیشتر از دینار است. مسئولان بانک مرکزی هم برای تامین دینار تلاش‌هایی انجام داده‌اند که به دلیل ناآرامی‌هایی که در کشور عراق بوده در بحث انتقال ارز به کشور دچار مسئله شده است.

مدیرعامل بازار متشکل ارزی ادامه داد: در حال حاضر در تامین دلار هیچ مشکل خاصی وجود ندارد در حوزه دینار قاعدتاً تلاش‌ها در حال انجام است و امیدواریم بتوانیم طبق قولی که به مردم و زوار محترم دادیم دینار تهیه کنیم.

هامونی تصریح کرد: دلار و دینار در کشور عراق قابل تبدیل است و ریال هم قابل پذیرش است.

مدیرعامل بازار متشکل ارزی افزود: ما درسال‌های گذشته به دلیل نواسانات ارزی که داشتیم تجار عراق ریال را نمی‌پذیرفتند، اما امسال ریال هم با توجه به این که یک ثبات نسبی در بازار‌های ارز شاهد آن هستیم، قاعدتا ریال هم الان مورد پذیرش است و خیلی از مخارجی که زوار محترم اربعین حسینی دارند با ریال هم قابل تامین است. به لحاظ منابع دلاری هیچ کمبودی در منابع دلاری اربعین وجود ندارد فقط بحث تامین و مراکز تامین است.

هامونی با بیان اینکه مردم معمولا برای تامین ارز به میدان فردوسی و صرافی‌ها مراجعه می‌کنند افزود: ما تامین ارز را برای ۵ میلیون نفر برنامه ریزی کردیم، تا برای تامین و فروش ارز از شعب بانک‌ها هم کمک بگیریم، تا این فروش سراسری و ملی را در شهر‌های مبدا هم بتوانیم انجام دهیم لذا بالغ بر ۹۰۰ شعبه بانک و صرافی در شهر‌های مختلف و در تهران ۱۸۰ بانک و شعبه خدمات فروش ارز اربعین را انجام می‌دهند. توصیه بنده این است که مردم علاوه بر صرافی‌ها شعب بانک‌ها را هم مدنظر قرار دهند.

مدیرعامل بازار متشکل ارزی ادامه داد: صرافی‌ها علاوه بر ارز اربعین، ارز مسافری، ارز دانشجویی و سایر مصارف را هم تامین می‌کنند. اما بانک‌ها طبق تکلیفی که به آن‌ها شده است فقط ارز اربعین می‌دهند.

هامونی تصریح کرد: لیست شعب، صرافی‌ها آدرس و تلفن شان که در سایت بازار متشکل ارزی موجود است که مردم می‌توانند به آن مراجعه کنند و لیست تمام مراکز فروش در سراسر کشور را دریافت کنند و به آن شعبه‌های بانک‌ها و صرافی‌ها مراجعه کنند من خواهشم این است که افرادی که مراجعه می‌کنند حتما در سامانه سماح ثبت نام کنند که ما بتوانیم خدمات بهتری را به زوار محترم بدهیم.

وی با اشاره به این که دلار توافقی دیروز میانگین به قیمت ۲۸.۶۰۰ تومان در بازار متشکل ارزی معامله شد افزود: صرافی‌ها و بانک‌ها حداکثر می‌توانند با توجه به هزینه‌هایی که برای توزیع و فروش دارند با قیمت یک درصد بیشتر دلار را به مردم و زوار بفروشند.

هامونی در خصوص نرخ عرضه دینار در بازار گفت: به دلیل این که نتوانستیم منابع دیناری تجهیز کنیم، حجم بسیار پایین است، ولی نرخ آن حول و حوش ۲۱ تومان به ازای هر دینار، قیمت می‌خورد و به دست زوار محترم می‌رسد.

انتهای پیام/
نظر شما