افزایش ۵۰۰ هزار بشکه‌ای ظرفیت ذخیره‌سازی نفت خام

۱۴۰۱/۰۶/۱۳ - ۰۹:۵۳:۳۰
کد خبر: ۱۳۷۲۶۲۳
افزایش ۵۰۰ هزار بشکه‌ای ظرفیت ذخیره‌سازی نفت خام
ظرفیت ذخیره‌سازی نفت‌خام در خلیج‌فارس با بهره‌برداری از پروژه بازسازی و تعمیرات اساسی مخزن شماره ۴ منطقه بهرگان شرکت نفت فلات قاره، ۵۰۰ هزار بشکه افزایش یافت.

به گزارش خبرگزاری برنا، پروژه بازسازی و تعمیرات اساسی مخزن شماره ۴ بهرگان با حضور علیرضا مهدی‌زاده، مدیرعامل شرکت نفت فلات قاره ایران و شماری از مدیران، رؤسا و دست‌اندرکاران این شرکت روز پنجشنبه (دهم شهریورماه) به بهره‌برداری رسید.

مدیرعامل شرکت نفت فلات قاره در نشستی به این منظور با بیان اینکه بخش عمده‌ای از اقلام این پروژه ساخت داخل است، گفت: پروژه بازسازی و تعمیرات اساسی مخزن شماره ۴ منطقه بهرگان اسفندماه ۱۳۹۸ آغاز شد و با وجود مشکلات ناشی از همه‌گیری ویروس کرونا، پروژه با جدیت پیگیری شد و به بهره‌برداری رسید.

به گفته وی، با عملیاتی شدن این مخزن، ظرفیت ذخیره‌سازی نفت‌خام در منطقه بهرگان ۱۰ درصد افزایش یافت و با توجه به اینکه منطقه بهرگان پایانه‌ای برای واردات و صادرات نفت‌خام و میعانات گازی است، اجرای این طرح مزایای فراوانی دارد.

مدیرعامل شرکت نفت فلات قاره ایران گفت: تا سه ماه آینده مخزن ۲۵۰ هزار بشکه‌ای در منطقه خارک به بهره‌برداری می‌رسد، همچنین مخزن ۵ و ۶ و ۸ منطقه بهرگان با ظرفیت مجموع اسمی یک میلیون و ۳۰۰ هزار بشکه در فرآیند مناقصه و انتخاب پیمانکار است که با این اقدام‌ها ظرفیت عملیاتی ذخیره‌سازی نفت‌خام ایران در خلیج‌فارس افزایش خواهد یافت.

در این نشست گزارشی از روند تعمیرات اساسی و بازسازی مخزن ذخیره‌سازی نفت‌خام شماره ۴ منطقه بهرگان از سوی مجری پروژه ارائه و بر استفاده حداکثری از توان شرکت‌های داخلی در آن تأکید شد.

در این آیین از دست‌اندرکاران این پروژه با اهدا هدایا و لوح سپاس قدردانی شد.

انتهای پیام/

نظر شما