هزینه واردات انرژی به ایتالیا دوبرابر می‌شود

۱۴۰۱/۰۶/۱۳ - ۱۴:۵۱:۲۵
کد خبر: ۱۳۷۲۸۸۰
هزینه واردات انرژی به ایتالیا دوبرابر می‌شود
وزیر اقتصاد ایتالیا گفت: هزینه خالص واردات انرژی ایتالیا در سال جاری، بیش از 2 برابر شده و به نزدیک 100 میلیارد یورو (99.5 میلیارد دلار) رسیده است.

به گزارش خبرگزاری برنا، ایتالیا برای تامین سه چهارم مصرف برق خود به واردات متکی است که این امر آسیب پذیری این کشور در برابر بحران انرژی کنونی اروپا را افزایش می دهد.

دانیله فرانکو، وزیر اقتصاد ایتالیا در یک کنفرانس اقتصادی گفت: بدهی بالای ایتالیا، فضا را برای مانور رم از بین برده است.

وزیر اقتصاد ایتالیا گفت: هزینه خالص واردات انرژی این کشور در سال جاری، بیش از 2 برابر شده و به نزدیک 100 میلیارد یورو (99.5 میلیارد دلار) رسیده است.

این مقام ایتالیایی هشدار داد، رم نمی تواند به صورت نامحدود برای کم کردن آسیبی که به اقتصاد این کشور وارد می شود، هزینه کند.

وی توضیح داد، پس از پرداخت 6 بسته کمکی به ارزش 52 میلیارد یورو تا این زمان، اقدامات برای کمک به شرکت ها و مصرف کنندگان به منظور مقابله با هزینه های بالای قبوض انرژی، هفته آینده تصویب خواهد شد.

فرانکو افزود: هزینه خالص واردات انرژی ایتالیا در 2021 به 3 میلیارد یورو رسید .و افزایش حدود 60 میلیارد یورویی هزینه انرژی در سال 2022 که انتظار می رود ثبت شود، برابر با 3 درصد تولید ناخالص داخلی است.

وی افزود: «افزایش هزینه های انرژی از طریق تامین مالی عمومی بسیار پرهزینه است و ما هرگز نمی توانیم به اندازه کافی آن را جبران کنیم.»

فرانکو تصریح کرد، اهمیت دارد که عملکرد بازار انرژی اروپا مورد بررسی قرار گیرد جایی که افزایش قیمت گاز در بحبوحه کاهش صادرات روسیه، قیمت ها را بالاتر برده است.

برنو لومر، وزیر دارایی فرانسه نیز در همین کنفرانس گفت، لازم است هر گونه ارتباط بین قیمت گاز و برق قطع شود و به سمت «جداسازی کامل» قیمت گاز و برق حرکت کرد.

انتهای پیام/

نظر شما