احتمالا نیکاراگوئه به سیستم پرداخت روسیه بپیوندد

۱۴۰۱/۰۶/۱۵ - ۱۱:۲۸:۵۸
کد خبر: ۱۳۷۳۶۹۵
احتمالا نیکاراگوئه به سیستم پرداخت روسیه بپیوندد
نیکاراگوئه ممکن است اجازه استفاده از کارت های میر را در کشور خود بدهد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری برنا، ایوان آکوستا، وزیر دارایی و اعتبار عمومی نیکاراگوئه به خبرگزاری تاس گفت: نیکاراگوئه آماده است تا استفاده از سیستم پرداخت میر را که توسط مسکو در واکنش به تحریم‌های غرب توسعه داده است، بررسی کند و اجازه استفاده از کارت‌های اعتباری و نقدی روسیه را در این کشور بدهد.

وی گفت:ما اکنون در حال بررسی مسائل مختلف همکاری در زمینه مالی هستیم. من هنوز مطمئن نیستم که کارت میر چگونه کار می کند. ما در حال بررسی این مسائل هستیم. 

به نقل از رسانه ها ، آکوستا اضافه کرد: ما برای تبادلات مالی و بانکی مختلف آماده هستیم .

آکوستا همچنین خاطرنشان کرد که نیکاراگوئه به تعمیق روابط با کشورهای بریکس (برزیل، روسیه، هند، چین، آفریقای جنوبی) ادامه خواهد داد.

براساس گزارش راشاتودی، روسیه زمانی که ایالات متحده این کشور را در سال 2014 تحریم کرد، توسعه سیستم پرداخت ملی خود را آغاز کرد. در آن زمان مشتریان چندین بانک روسی به دلیل محدودیت ها به طور موقت قادر به استفاده از ویزا و مسترکارت نبودند.

از زمان معرفی سیستم پرداخت جدید، بانک های روسیه تاکنون بیش از 129 میلیون کارت Mir صادر کرده اند.

 در حال حاضر در ترکیه، ویتنام، ارمنستان، کره جنوبی، ازبکستان، بلاروس، قزاقستان، قرقیزستان، تاجیکستان، اوستیای جنوبی و آبخازیا پذیرفته می شوند.

علاوه بر این، دستگاه‌های خودپرداز و پایانه‌های هندی ممکن است به زودی کارت‌های اعتباری Mir را بپذیرند، در حالی که روسیه در حال برنامه‌ریزی متقابل و پذیرش RuPay هند است. 

در ماه ژوئیه، احمد الکتب، رئیس بخش اقتصادی سفارت امارات متحده عربی در مسکو، گفت که کشورها مذاکره برای توافقی را آغاز کرده اند که اجازه استفاده از سیستم پرداخت میر را در این کشور خلیج فارس می دهد.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز