مدیرعامل سازمان اقتصادی کوثر خبر داد:

صادرات جوجه گوشتی آرین به کشور‌های همسایه / کاهش ۳۰ درصدی هزینه تولید شرکت‎‌های سازمان اقتصادی کوثر با کمک دانش بنیان‌ها

۱۴۰۱/۰۶/۱۵ - ۱۳:۲۴:۲۰
کد خبر: ۱۳۷۳۷۹۱
مدیرعامل سازمان اقتصادی کوثر گفت: صادرات جوجه‌های نژاد آرین به کشورهای افغانستان و عراق انجام گرفته است و در این بخش تفاهم‌نامه‌ای هم با کشور روسیه به امضا رسیده است.

به گزارش خبرگزاری برنا، ناصر فخاری در نشست خبری که در حاشیه بیست و یکمین نمایشگاه بین‌المللی دام، طیور اظهار داشت: بودجه سازمان اقتصادی کوثر نسبت به سال گذشته ۵۰ درصد رشد داشته و توانسته به امنیت غذایی کشور کمک کند.

وی ادامه دارد: هلدینگ‌های کشاورزی این سازمان اهداف اقتصادی بودن و تامین امنیت غذایی کشور را همزمان دنبال می‌کند. در بحران جوجه یکروزه این سازمان توانست جوجه‌های مازاد را جمع‌آوری کند، در عین حال تولیدات خود را ادامه دهد و با این اقدام مانع از حذف جوجه‌ها و افزایش قیمت آنها شد

مدیرعامل سازمان اقتصادی کوثر با بایان اینکه اکنون به دلیل ثبات و تامین نیاز بازار داخلی صادرات مرغ به کشورهای همسایه نیز انجام می شود گفت: اقدامات سازمان اقتصادی کوثر تا حدود زیادی توانسته از تکانه‌های بازار جلوگیری کند. انجام اقدامات اقتصادی با هزینه‌های پایین و در کنار آن تامین امنیت غذایی در این سازمان از رویکردهای اقتصاد مقاومتی است.

مدیرعامل سازمان اقتصادی کوثر درباره اقدامات سازمان کوثر در تامین نهاده، گفت: در حالی که بسیاری از شرکت‌ها سال گذشته با افزایش قیمت‌ها با بحران مواجه بودند، اما شرکت‌های این سازمان سود شناسایی کرده و درآمدشان ۵۰ درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافت.

فخاری همچنین افزود: هلدینگ صبا از زیر مجموعه‌های این سازمان در حالی که سال گذشته ۷۰ میلیارد تومان نهاده تامین کرده بود امسال این رقم به هزار میلیارد تومان افزایش یافته است.

وی ادامه داد: امروز نیز در محل این نمایشگاه دو هلدینگ صبای کوثر و هلدینگ کشاورزی کوثر تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند و همکاری‌های بیشتر زیرمجموعه‌های سازمان اقتصادی کوثر  می‌تواند علاوه بر تامین نقدینگی در کاهش هزینه‌ها هم کمک کند.

وی افزود: این دو شرکت در زمینه تامین دانه‌های روغنی و نیز تولیدات صنعتی با همدیگر تفاهم امضا کردند که البته ضلع سوم یعنی بخش خصوصی هم می‌تواند در این زمینه به آنها کمک کند.

مدیرعامل سازمان اقتصادی کوثر گفت: اخیراً صادرات جوجه‌های داخلی نژاد آرین را به کشورهای افغانستان و عراق انجام می‌دهیم و در این زمینه تفاهم‌نامه‌ای هم با روسیه منعقد کرده‌ایم. همچنین صادرات محصولات صنعتی در زیر مجموعه این سازمان، از جمله سیم و کابل به کشورهای همسایه هم داریم.

فخاری تاکید کرد: با استفاده از شرکت‌های دانش بنیان این سازمان توانسته است هزینه‌های تولید بیش از ۳۰ درصد کاهش دهد.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز