بلیط نیم بهای جاده ای برای بازگشت زوار تا ۲۳ شهریور ۱۴۰۱

۱۴۰۱/۰۶/۱۶ - ۱۴:۴۷:۲۲
کد خبر: ۱۳۷۴۳۲۳
بلیط نیم بهای جاده ای برای بازگشت زوار تا ۲۳ شهریور ۱۴۰۱
معاون حمل و نقل وزارت راه گفت: تخفیف 50 درصد بلیط اتوبوس تنها تا تاریخ 23 شهریورماه 1401 است و پس از آن کرایه‌ها با 75 درصد اعمال می‌شود.

به گزارش خبرگزاری برنا، شهریار افندی زاده معاون حمل و نقل وزارت راه در نرخ بلیط‌های اتوبوس به مقصد مرزهای کشور اظهار کرد: امسال نرخ بلیط‌های اتوبوس به مقصد مرزهای کشور با کاهش 25 درصدی نسبت به سال‌های گذشته به خاطر یک سر خالی رفتن 75 درصد افزایش دارد اما این رقم از مرز به نقاط مختلف کشور 50 درصد اعمال می‌شود.

معاون حمل و نقل وزارت راه با تاکید بر اینکه تراکم جمعیت زوار در روزهایی پایانی سبب خواهد شد تا خدمات رسانی با دشواری مواجه باشد، افزود: این تخفیف 50 درصد بلیط اتوبوس تنها تا تاریخ 23 شهریورماه 1401 است و پس از آن کرایه‌ها با 75 درصد اعمال می‌شود.

وی در ادامه تردد پنج میلیون زائر از ایران به عراق به قصد زیارت اربعین را پیش‌بینی کرد و گفت: با افزایش حجم زوار پیش بینی می‌شود در سال جاری 95 درصد جابه‌جایی‌ها از طریق جاده‌ای انجام شود و سهم حمل و نقل ریلی و هوایی به میزان پنج درصد باشد.

معاون حمل و نقل وزارت راه ادامه داد: همچنین پیش بینی می‌شود در موسم اربعین امسال بیش از چهار میلیون 750 هزار نفر از حمل و نقل جاده‌ای برای عزیمت و بازگشت استفاده کنند.

وی با تاکید بر اینکه 60 درصد ظرفیت حمل و نقل عمومی جاده‌ای کشور در اختیار ستاد اربعین قرارگرفته تصریح کرد: 14 هزار و 400 اتوبوس در کشور وجود دارد که هشت هزار دستگاه برای اربعین در نظر گرفته شده و با وزارتخانه‌ها نیز مکاتبه شده که ظرفیت ناوگان حمل و نقل خود را در اختیار قرار دهند و این امر به استانداری‌ها محول شد.

معاون حمل و نقل وزارت راه با بیان اینکه اجازه فروش 50 درصد از بلیط‌های اتوبوس به طور اینترنتی و به صورت 2 روزه صادر شد، تاکید کرد: تنها صدور مجوز فروش بلیط بر عهده پایانه‌ها و شرکت هواپیمایی است و فروش توسط شرکت‌ها انجام می‌شود.

افندی زاده به توزیع سوخت میان ناوگان حمل و نقل عمومی اشاره کرد و گفت: برای تأمین سوخت ناوگان حمل و نقل عمومی مجوز 2.5 برابر عملکرد مردادماه در کارت‌های شارژ در مهر ماه امسال تسویه می‌شود و برای حمل و نقل شخصی هم ایجاد جایگاه‌های سوخت رسانی ثابت و سیار در پایانه‌ها پیش‌بینی شده است.

معاون حمل و نقل وزارت راه از افزایش دو برابر ظرفیت ریلی از تهران به مقصد خوزستان - کرمانشاه و ثابت ماندن نرخ بلیط قطارها خبر داد و میزان استفاده از خطوط ریلی را بیش از 200 هزار نفر اعلام کرد.

وی در ادامه نرخ مصوب برای پرواز تهران به مقصد نجف و بغداد را 6 میلیون تومان اعلام کرد و افزود: با توجه به مشکلات ایجاد شده در فروش بلیط هواپیماها به شرکت‌های هواپیمایی ایرلاین‌ها ابلاغ شد که فروش از طریق نمایندگی مجاز نیست و بلیط‌ها باید از طریق سایت شرکت‌ها و با نرخ مصوب به فروش برسد.

معاون حمل و نقل وزارت راه از ممنوعیت پرواز چارتر و ایجاد میز خدمت در فرودگاه‌ها برای ثبت شکایات خبر داد.

افندی زاده از برخورد با سه شرکت مسافربری به دلیل دریافت هزینه بیشتر از نرخ مصوب از زائران در ازای فروش بلیط خبر داد و تاکید کرد: نرخ مصوب در پایانه‌های زمینی، ریلی و هوایی نصب شده و افراد در صورت مشاهده تخلف به منظور برخورد با متخلفان حتماً موضوع را به میز خدمت مستقر در آن مکان‌ها گزارش دهند.

معاون حمل و نقل وزارت راه به آمار گذر از پایانه‌های کشور اشاره و به تربیت مرزهای مهران، شلمچه و چذابه را از نظر میزان تردد در جایگاه اول تا سوم اعلام کرد.

افندی زاده گفت: روز گذشته در مجموع 37 هزار و 88 نفر از مرزهای خوزستان خارج و پنج هزار و 744 نفر به کشور بازگشتند که این میزان خروجی در چذابه هشت هزار و 25 نفر و در شلمچه 28 هزار و 863 نفر بود؛ همچنین میزان ورودی در چذابه یک هزار و 321 و در شلمچه 4 هزار و 423 بوده است.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز