نشست کارشناسی مسیر بین الملل شمال ، جنوب در باکو برگزار شد

۱۴۰۱/۰۶/۱۷ - ۱۹:۵۷:۲۶
کد خبر: ۱۳۷۴۸۳۱
نشست کارشناسی مسیر بین الملل شمال ، جنوب در باکو برگزار شد
مسئولان و کارشناسان بخش حمل و نقل ایران، جمهوری آذربایجان و روسیه در نشست مشترک سه جانبه برای فعالسازی کریدور شمال ـ جنوب گرد هم آمدند.

به گزارش خبرگزاری برنا، مسئولان و کارشناسان بخش حمل و نقل ایران، جمهوری آذربایجان و روسیه در نشست مشترک سه جانبه برای فعالسازی کریدور شمال ـ جنوب گرد هم آمدند.

شهریار افندی زاده معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی بیان کرد: با توجه به اهمیت گذرگاه شمال – جنوب برای حمل و نقل بین المللی، امروز اولین نشست مشترک سه جانبه را برای امسال در باکو برگزار می کنیم و خوشبختانه هر سه کشور علاقمندی خود را برای توسعه این گذرگاه اعلام کرده اند. ­­

وی افزود: با تکمیل این مسیر جابجای ۱۵ میلیون تن کالا به ظرفیت حمل و نقلی افزوده خواهد شد؛ و امیدوار هستیم در این نشست بتوانیم برای تکمیل شبکه‌ی ریلی رشت آستارا و استفاده از مسیرهای جاده‌ای به توافق برسیم. ­­

معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی کشورمان با اشاره به بستر خوب شبکه ریلی ایران گفت: ایران شبکه ریلی خوبی از بندرعباس تا رشت و در مناطق مختلف دارد و تنها مسیر رشت به آستارا به طول ۱۶۲ کیلومتر حلقه مفقوده آن است که در این نشست هماهنگی لازم برای ایجاد و احداث و اپراتوری انجام می‌شود.

انتهای پیام/

نظر شما