عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با برنا

پالایشگاه های فراسرزمینی صادرات استعداد است

۱۴۰۱/۰۶/۱۸ - ۱۹:۲۰:۰۳
کد خبر: ۱۳۷۴۹۹۵
پالایشگاه های فراسرزمینی صادرات استعداد است
عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی درباره لزوم توجه به پالایشگاه های فرا سرزمینی می گوید: بحث هایی مانند کشت فراسرزمینی یا پالایشگاه های فرا سرزمینی که امروزه در کشورهای مختلف مانند آفریقا و آمریکای جنوبی یا کشورهای همسایه اتفاق می افتد، یقینا نوعی صادرات استعداد است، در ایران نیز این موضوع تحت مدیریت حاکمیت و با نظام مندی و چارچوب های خاص و با هدف حفاظت از منافع ملی در حال انجام است.

نماینده مردم خمینی شهر در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری برنا بیان کرد: یکی از ویژگی های کشورمان دارا بودن سرمایه های انسانی در عرصه های مختلف مانند پزشکی، صنعتی، اقتصادی، نرم افزار وفناوری های نو، است؛ گاهی در این میان گفته  می شود بحث مهاجرت استعداد ها به خارج از کشور بعدی منفی به نظر می آید، البته که باید شرایط به صورتی  فراهم شود که از فرار نخبگان جلوگیری کرد.

محمد تقی نقد علی بیان کرد: باید به این موضوع توجه کرد زمانی که  بسیاری از افراد برای خدمت رسانی به خارج از کشور سفر می کنند در واقع در این میان نوعی صادرات استعداد شکل  گرفته و اگر این صادرات  در قالب مدیریت های حاکمیت نظام اسلامی باشد یقینا دیگر تعبیر عبارت فرار مغز ها برای آن به کار برده نمی شود.

وی در ادامه اشاره کرد: بحث هایی مانند کشت فراسرزمینی یا پالایشگاه های فرا سرزمینی که امروزه در کشورهای مختلف مانند آفریقا و آمریکای جنوبی یا کشورهای همسایه اتفاق می افتد،  یقینا نوعی صادرات استعداد است، در ایران نیز این موضوع تحت مدیریت حاکمیت و با نظام مندی و چارچوب های خاص و با هدف  حفاظت از منافع ملی در حال انجام است.

این  نماینده مجلس شورای اسلامی در ارتباط با مزایای پالایشگاه های فراسرزمینی نیز متذکر شد: در عرصه ی پالایشگاه فراسرزمینی،مشارکت ایران با  کشور های داوطلب در ورای مرزها، می تواند عمق استراتژیک اقتصادی کشور ما را رقم بزند و قطعا اگر با توجه، دقت و همچنین چارچوب های در نظر گرفته شده، انجام شود،  قطعا در رونق اقتصادی و ارتقا شاخص های درآمدی کشور اثر مثبتی می گذارد.

نقد علی در ادامه افزود: انرژی حرف اول را در دنیا می زند و  نفت همچنان پیشتاز است، برای درک اهمیت آن کافیست به این موضوع توجه کنیم که در جنگ اوکراین آینده ی زمستان اروپا، انگلستان و ایالات متحده اکنون در هاله ی از ابهام قرار دارد؛ فارغ از این بحث ها امروزه مسئله ی گرانی انرژی نشان دهنده ی امنیت و ایمنی انرژی در جهان است، بخصوص در  اروپا و ایالات متحده حرف اول را می زند.

وی در ادامه اشاره کرد: در این شرایط زمانی که کشورمان سهامدار یا شرکت کننده در پروژه های فرا سرزمینی در بخش انرژی باشد، می تواند سهمی از این مدیریت را به خود اختصاص دهد و در عرصه ی بین المللی منافعی که عاید ایران می شود، قطعا قابل توجه است.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی در پایان عنوان کرد: پالایشگاه های فرا سرزمینی یکی از راه های خنثی سازی تحیم هاست، زمینه ی پیش فروش در پالایشگاه های فرا سرزمینی یا بعضا سوآپ یا در واقع تهاتری که اتفاق می افتد خیلی از مسیر هایی که برای کشور ما مسدود شده را باز می کند،در واقع در مقاطعی که ممکن است تحریم ها فشار بیشتری را داشته باشند پالایشگاه های فراسرزمینی می تواند آورده ی خوبی برای کشور به همراه داشته باشد.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز