تامین امنیت غذایی پایدار با همراهی دانش و فناوری شیلاتی

۱۴۰۱/۰۶/۱۹ - ۱۳:۴۸:۲۳
کد خبر: ۱۳۷۵۴۳۷
تامین امنیت غذایی پایدار با همراهی دانش و فناوری شیلاتی
معاون وزیر و رییس سازمان شیلات ایران رسیدن به تامین امنیت غذایی پایدار را تنها با همراهی دانش وفناوری با شیلات دانست و گفت: تکنولوژی و دانش باید با حوزه شیلات کشور همراه شود که در این رابطه نیاز دانش برای ایجاد تحول مشخص شده و کمیته توسعه فناوری دانش بنیان براساس نیازهای اولویت بندی شده است.

به گزرش خبرگزاری برنا، سید حسین حسینی در افتتاحیه”رویداد کارآفرینی نوآورانه دانش بنیان و اشتغال آفرین حوزه شیلات “ با تاکید براینکه اگر شیلات را به دوبخش قبل و بعد انقلاب تقسیم کنیم می بینیم هر جا رشد و رونق دیده شده موقعی بوده که  تحقیقات و اجرا در کنار هم قرار گرفته است، اظهار داشت: توجه و تمرکز بر ظرفیت های پایدار از ضروریات در تامین امنیت غذایی کشور است. 

مهندس حسینی در ادامه گفت: در حوزه شیلات ایران سه دستور از جمله بیانات مقام معظم رهبری درحوزه دانش بنیان، تاکید ریاست جمهوری در تامین امنیت پایدار غذایی و برنامه تحولی وزیرجهاد کشاورزی ما را به سمت زنجیره ارزش سوق می دهد و نشان دهنده جایگاه ویژه شیلاتدر حوزه تامین منابع غذایی کشور است. 
 
رییس سازمان شیلات با اشاره به اینکه این سازمان ظرفیت بالای در پروش آبزیان  کشور را داراست، گفت: ۴۹ درصد تجارت کشور درحوزه پروتئین ها به خصوص بخش آبزی پروری است و با این ظرفیت می توان تامین امنیت غذایی پایدار را داشته  و به هدف ۲/۶ میلیون تن تولیدات شیلاتی دست یابیم.
 
حسینی رسیدن به این گام مهم را تنها با همراهی دانش و فناوری با شیلات دانست و گفت: تکنولوژی و دانش باید با حوزه شیلات ایران  همراه شود که  در این رابطه نیاز دانش برای ایجاد تحول مشخص شده و کمیته توسعه فناوری دانش بنیان  براساس نیازهای اولویت بندی شده است. 
وی افزود: تکنولوژی و دانش باید در حوزه شیلات راه  یافته و با شرایط اقلیم موجود و اکوسیستم تطبیق یابدهمچنین  با هم افزایی و هوشمندسازی در همه بخش ها و  اقتصاد آزاد  گام برداریم. 
 
مهندس حسینی در ادامه با اشاره به افزایش صید در کشور به ۷۰۲ هزار تن ، گفت: این دستاورد حاصل تحقیقاتی است که در این حوزه انجامگرفته و اگر تحقیق و پایش نبود ما قطعاً در این زمینه با مشکل مواجه می‌شدیم.
 
وی در ادامه ایجاد تنوع گونه‌ای در حوزه ماهیان سردآبی حاصل فعالیت‌های تحقیقاتی دانست و گفت: افزایش بهره‌وری در حوزه آبزیپروری در آب‌های شیرین را باید به صورت  توسعه عمودی در دستور کار قرار دهیم و در توسعه افقی نیز به سمت سواحل و دریاها قدم برداریم.
 
رئیس سازمان شیلات ایران در  ادامه با اشاره به اینکه نباید تولیدکننده ما نگران بازار محصول تولیدی خود باشد، اظهار داشت: این خیلی اتفاق ناگواری است که محصول تولیدی تولیدکنندگان ما روی دست آنها می‌ماند و تولیدکننده دچار زیان می‌شود.
شایان ذکر است در حاشیه این رویداد سیدحسین حسینی به عنوان رییس شورای راهبردی و  تحقیقات علوم شیلاتی کشور منصوب شد.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز