وزیر خارجه سابق اتریش:

اروپا مقصر بحران برق است

۱۴۰۱/۰۶/۲۰ - ۱۴:۵۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۷۶۰۰۳
اروپا مقصر بحران برق است
وزیر امور خارجه سابق اتریش گفت:بحرانی که صنعت برق در سراسر اروپا را تحت تأثیر قرار می دهد از سال 2021 آغاز و توسط سیاست گذاران اروپایی ایجاد شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری برنا، به گفته وزیر امور خارجه سابق اتریش، کارین کنایسل، بحرانی که صنعت برق در سراسر اروپا را تحت تأثیر قرار می دهد از سال 2021 آغاز و توسط سیاست گذاران اروپایی ایجاد شد.

وی در مصاحبه با خبرگزاری روسی تاس گفت: «ما حتی قبل از شروع بحران گاز در صنعت برق با بحران مواجه بودیم.»

کنایسل افزود: «این نتیجه آزادسازی 15 تا 18 سال گذشته است و ما از آوریل 2021 تا کنون بیش از یک سال است که این وضعیت را پشت سر گذاشته‌ایم» .

به گفته وزیر خارجه سابق اتریش، بازار برق در اروپا دیگر یک بازار عرضه و تقاضا نیست و اکنون «بر اساس برخی اصول نامفهوم» در حال فعالیت است.

بر اساس گزرش راشاتودی، کنایسل افزود که بازار با ترجیح انرژی های تجدیدپذیر تغییر مسیر داده و در نتیجه به بازاری نامتعادل تبدیل شده است.

کنایسل گفت: «بازار برق، علی‌رغم نقش منابع انرژی تجدیدپذیر، هنوز هم به شدت به قیمت گاز وابسته است، حتی زمانی که برق بیشتری از منابع تجدیدپذیر تولید می‌شود.»

وزیر سابق تاکید کرد که قیمت برق در این منطقه پس از آوریل 2021 تا 40 درصد افزایش یافته است و اکنون نزدیک به 400 درصد افزایش یافته است که به ناچار باعث کاهش هزینه های مالی خانوارها شده است. 

کنایسل این بحران را به کاهش قابل توجه سرمایه گذاری در پروژه های نفت و گاز نسبت داد و توضیح داد که عرضه رو به کاهش بوده است و این در حالی است که تقاضا همچنان باقی مانده است.

انتهای پیام/

نظر شما