مشوق‌های بانکی برای صاحبان حساب‌های تجاری+ فیلم

۱۴۰۱/۰۶/۲۱ - ۰۷:۵۲:۰۳
کد خبر: ۱۳۷۶۱۷۲
مشوق‌های بانکی برای صاحبان حساب‌های تجاری+ فیلم
بر اساس اعلام بانک مرکزی، دارندگان حساب‌های تجاری در تراکنش حضوری نیاز به ارائه مستندات تا مبلغ یک میلیارد تومان و بالاتر از آن نخواهند داشت.

به گزارش خبرگزاری برنا، معاون اداره مبارزه با پولشویی بانک مرکزی درباره معیاری‌های شورای پول و اعتبار برای تشخص حساب‌های تجاری گفت:​ بانک مرکزی اخیرا مقرراتی را در رابطه با تفکیک حساب‌های تجاری از غیر تجاری به شبکه بانکی کشور ابلاغ کرد که به موجب آن صاحبان کسب و کار که حساب‌های سپرده بانکی خودشان را به سازمان امور مالیاتی اعلام کردند یا حساب‌های آنها به درگاه‌های پرداخت و ابزار‌های پذیرش متصل است و ​این حساب‌ها به عنوان حساب تجاری به بانک مربوطه معرفی می‌شود و این اشخاص می‌توانند از مشوق‌های بانکی در این رابطه استفاده کنند. 

غفاری در ادامه تصریح کرد: از جمله مشوق بانکی می‌توانند از نقل و انتقالات غیر حضوری که عمدتاً از طریق همراه بانک و اینترنت بانک انجام می‌شود، در سطوح خیلی بالاتری نسبت به اشخاص عادی استفاده کنند، در تراکنش‌های حضوری خودشان نیاز به ارائه مستندات تا مبلغ یک میلیارد تومان و بالاتر از آن نخواهند داشت و در اعطای دست چک و سایر خدماتی که در حوزه کسب و کاری در حوزه خدمات بانکی متناسب با خدمات کسب و کار است به آنها اعطا خواهد شد.

وی گفت:​ بنابر این سیاست قطعی بانک مرکزی این است که در رابطه با صاحبان کسب و کاری که حساب‌های خود را به سازمان امور مالیاتی معرفی کرده اند، حمایت‌هایی را اعمال کنند. آقای غفاری افزود: در این میان ممکن است برخی از اشخاص که برآورد‌های ما نشان می‌دهد تعدادشان کم است، حساب‌ها و گردش تراکنش‌های تجاری خودشان را در حساب‌های تجاری خودشان انجام ندادند و آنها در حساب‌های غیر تجاری انجام داده اند، که شورای پول و اعتبار در رابطه با این اشخاص مقرراتی را وضع کرد که این مقررات در طول زمان قابل تغییر است و حتی ممکن است ما به نقطه‌ای برسیم که چنین چیزی را وضع نکنیم.

وی ادامه داد: صد تراکنش واریز است که نشان می‌دهد این افراد امکان دارد فعالیت تجاری داشته باشد درغیر اینصورت تمام افراد مزد بگیر و حقوق بگیر قاعدتاً حدود ۱۰ تراکنش یا بیشتر یا کمتر واریز به حساب هایشان است.

 غفاری در خصوص ملاک محاسبه بر اساس کد ملی یا هر حساب تصریح کرد:​ کد ملی مبنا قرار می‌گیرد، منتهی برای اطمینان خاطر عرض می‌کنم که در حال حاضر برآورد‌ها و بررسی‌های ما نشان می‌دهد که در چارچوب این قاعده شاید کمتر از دو درصد از آمار صاحبان کسب و کار در کشور هستند که حساب هایشان در چارچوب این قاعده مشکوک به حساب‌های تجاری است.

معاون اداره مبارزه با پولشویی بانک مرکزی گفت: صاحبان کسب و کار علی القاعده باید به درگاه‌های حضوری و غیر حضوری سازمان امور مالیاتی مراجعه کنند، شماره حساب‌هایی که با آن کسب و کار انجام می‌دهند را به بانک و سازمان معرفی کنند. نکته اساسی این است که در حال حاضر تعداد این حساب‌ها بسیار محدود است و اخباری هم که در این رابطه به گوش می‌رسد مبنی بر اینکه ممکن است تعداد وسیعی از صاحبان کسب و کار یا اشخاصی که کار غیر تجاری می‌کنند واقعا این اخبار کذب است.

انتهای پیام/

حجم ویدیو: ۶.۷۵M | مدت زمان ویدیو: ۰۰:۰۱:۴۱ دانلود ویدیو
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز