تورم آمریکا،کمر قشر کم درآمد را شکست

۱۴۰۱/۰۶/۲۱ - ۲۰:۳۷:۰۴
کد خبر: ۱۳۷۶۵۰۳
تورم آمریکا،کمر قشر کم درآمد را شکست
بر اساس نظرسنجی در آمریکا، ۹۷ درصد از صاحبان مشاغل کوچک می‌گویند فشار تورمی مشابه یا بدتر از سه ماه قبل است.

به گزارش خبرگزاری برنا، بر اساس نظرسنجی از بیش از ۱۵۰۰ کسب و کار کوچک توسط شرکت گلدمن ساکس (Goldman Sachs ۱۰۰۰۰ Small Business Voices) ۹۷ درصد از صاحبان مشاغل کوچک می‌گویند فشار تورمی مشابه یا بدتر از سه ماه قبل است.

همچنین ۶۵ درصد آنها قیمت‌ها را برای جبران هزینه‌های بالاتر افزایش داده‌اند و ۳۸ درصد می‌گویند که به دلیل افزایش قیمتها شاهد کاهش تقاضای مشتریان خود بوده‌اند.

یکی از کافه داران بروکلین نیویورک می‌گوید که تقریبا نیمی از مشتریان دائمی خود را از دست داده است.

 

همچنین مدیر تعمیرگاه خودرو و دیزل در ماریون ایلینوی می‌گوید مشتریان تعمیراتی را که فوری نیستند و یا تهیه لاستیک‌های جدید را به تعویق می‌اندازند.

وی می‌گوید: «در حال حاضر اوضاع افتضاح است زیرا هزینه‌ها سریع‌تر از آنچه من می‌توانم به آن برسم افزایش می‌یابد. با گذشت زمان امیدوارم اقتصاد آمریکا بهتر شود و مردم بودجه بهتری داشته باشند و وضع درآمدشان تغییر کند.»

انتظار می‌رود روز سه‌شنبه دولت آمریکا گزارشی ارائه دهد که افزایش قیمت‌ها در ماه مرداد در مقایسه با سال گذشته کند شده است که عمدتاً به دلیل کاهش مداوم قیمت گاز است اما قیمت سایر اقلام به ویژه مواد غذایی به سرعت در حال افزایش است.

به‌طور کلی، اقتصاددان‌ها بر خلاف نظر دولت آمریکا برآورد می‌کنند قیمت‌های مصرف‌کننده در ماه مرداد در مقایسه با سال گذشته ۸.۱ درصد افزایش یافته است که طبق آمار موسسه فکت ست نسبت به ۸.۵ درصد تورم سر به سر در تیرماه، کاهش نامحسوسی نشان می‌دهد.

یکی از مدیران فروشگاه خرده فروشی معروف والمارت نیز می‌گوید: "ما ا احساس می‌کنیم مردم خیلی خریدهایشان را کنار گذاشته‌اند. آنها اکنون فقط به فکر تامین هزینه غذا و گرمایش خود هستند."

انتهای پیام/

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز