احتمال مواجه انگلیس با بحران انرژی شدید در سال آینده

۱۴۰۱/۰۶/۲۱ - ۱۹:۰۹:۱۵
کد خبر: ۱۳۷۶۵۳۹
احتمال مواجه انگلیس با بحران انرژی شدید در سال آینده
به وزیران انگلیسی هشدار داده شده که اگر برنامه ای فوری برای جلوگیری از هدر رفت انرژی از منازل و کاهش چشمگیر تقاضا برای گاز وجود نداشته باشد، این کشور در بحران انرژی به مراتب بدتری فروخواهد رفت.

به گزارش خبرگزاری برنا، بر اساس تحقیقات جدیدی که به تشریح ضرورت کاهش میزان هدر رفت گرما می پردازد، انگلیس از نظر بهره وری انرژی در منازل در بین بدترین کشورهای اروپا قرار دارد.

کارشناسان هشدار می دهند در حالی که لیز تراس نخست وزیر جدید انگلیس با بسته ۱۰۰ میلیارد پوندی خود برای کاهش قبض های انرژی، فقط برای دولت زمان خریده است. تا وقتی طرح های اساسی برای بهبود وضعیت منازل و کاهش تقاضا وجود نداشته باشد،  به طرح های گران قیمت و غیرموقت مشابهی نیاز خواهد بود.

به وزیران انگلیسی هشدار داده شده که اگر برنامه ای فوری برای جلوگیری از هدر رفت انرژی از منازل و کاهش چشمگیر تقاضا برای گاز وجود نداشته باشد، این کشور در بحران انرژی به مراتب بدتری فروخواهد رفت.

بسته انرژی تراس که در عملکرد او به عنوان نخست وزیر تاثیر خواهد داشت اکنون با انتقادهایی مواجه است و جزییات آن هنوز مشخص نیست. همچنین گفته می شود به کمک های بیشتری برای کمک به فقیرترین خانوارها در انگلیس نیاز هست.

 تراس به شکستِ هیدرولیکی یا فرکینگ (fracking)  و توسعه سوخت های فسیلی دریای شمال به عنوان راهی برای افزایش عرضه انرژی اشاره کرده است. فرکینگ،یک تکنیک تحریک چاه است که در آن صخره به وسیلهٔ مایع فشرده‌شده شکسته می‌شود.  با این حال به او هشدار داده شده که این امر باعث کاهش قیمت ها نمی شود  و همزمان به تعهد انگلیس برای مقابله با بحران آب و هوا آسیب می رساند.

نخست وزیر جدید انگلیس تحت فشار است تا از سیاست‌های موفق در آلمان و کشورهای دیگر برای بهبود بهره‌وری انرژی در خانه‌های انگلیس به منظور  کاهش تقاضا الگوبرداری کند.

تحقیقات جدید موسسه دولتی «ای اف جی» در انگلیس نتیجه گرفت که خانوارها و مشاغل در انگلیس احتمالا در زمستان ۲۰۲۳ و بعد از آن همچنان با قبض های بالای انرژی روبرو هستند و اگر دولت فقط بر حمایت مالی کوتاه‌مدت تمرکز کند، در یک سال آینده این کشور در موقعیت دشوارتری قرار خواهد گرفت. همچنین بعید است که اقدامات بلندمدت تاثیر عمده‌ای داشته باشد.

کارشناسان بر این باورند که یک برنامه جدی بهینه سازی انرژی می تواند در عرض یک سال تاثیر واقعی داشته باشد.

«تام ساس»، دستیار مدیر موسسه «ای اف جی» می‌گوید: «بهینه سازی مصرف انرژی خلا بزرگی در طرح انرژی لیز تراس است. قیمت قبض‌ها سر به فلک کشیده است - و نشانه‌ای از پایین آمدن آن در آینده نزدیک وجود ندارد. با این حال دولت هیچ برنامه‌ای برای مقابله با این وضعیت ندارد.

کواسی کوارتنگ وزیر بازرگانی انگلیس در ماه جاری با ارائه یک گزارش مالی، هزینه های طرح انرژی تراس را رونمایی خواهد کرد.

در حال حاضر درخواست هایی برای حمایت بیشتر در این بیانیه از فقیرترین خانوارها، که با فشارهای اضافی ناشی از تورم مواجه هستند، وجود دارد.

بنیاد «جوزف راونتری» که تحقیقاتی را برای مبارزه با فقر در انگلیس انجام می دهد، محاسبه کرده است که با احتساب تمام برنامه های دولتی، شکافی حدود ۸۰۰ پوندی باقی می ماند که خانواده های کم درآمد باید در زمستان امسال آن را پر کنند. این امر این خانوارها را در معرض خطر فقر قرار می دهد و یا آنها را مجبور به دریافت وام های با بهره بالا می کند.

انتهای پیام/

 

نظر شما