حق بیمه قراردادها یک قانون است/ دولت ۵۰ درصد حق بیمه قراردادهای دانش‌بنیان‌ها را پرداخت کند

۱۴۰۱/۰۶/۲۱ - ۱۶:۴۴:۳۱
کد خبر: ۱۳۷۶۵۵۱
حق بیمه قراردادها یک قانون است/ دولت ۵۰ درصد حق بیمه قراردادهای دانش‌بنیان‌ها را پرداخت کند
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: قرار بر این بود که 50 درصد مبلغ بیمه شرکت‌های دانش‌بیان توسط دولت پرداخت شود اما به دلیل هزینه بر بودن و پرداخت قسمتی از آن توسط تامین اجتماعی مخالف اصل 75 قانون اساسی است و به همین دلیل اجرایی نشد.

علی اصغر عنابستانی در گفت و گو با خبرنگار برنا اظهار داشت: در زمان تنظیم قانون حمایت از دانش بنیان ها تلاش کردیم تا برای حمایت همه جانبه از شرکت های دانش بنیان امتیازهایی را در نظر بگیریم، به عنوان مثال برای تامین مالی این شرکت ها اجازه دادیم شرکت های دولتی به آنها کمک های بلاعوض کنند، در عین حال با وضع معافیت های مالیاتی در پارک ها و پردیس های علم و فناوری و یا معافیت های گمرکی سعی در کمک به این شرکت ها کردیم. یعنی سعی کردیم از هر راهی به این شرکت ها کمک کنیم .

در خصوص گلایه های دانش بنیان ها درباره حق بیمه قراردادها نیز بیان کرد: در خصوص بحث پرداخت 16درصد حق بیمه قراردادها توسط دانش بنیان ها، در همان زمان تلاش کردیم تا 50 درصد این مبلغ را نیز دولت پرداخت کند یعنی نیمی از این 16درصد را دولت و نیم دیگر را خود شرکت پرداخت نماید اما چون در آن زمان قانون جهش حمایت از تولید دانش بنیان هنوز طرح بود و به صورت لایحه مطرح نشده بود و اینکه این پیشنهاد برای دولت هزینه بر بود چون باید مبلغی را به تامین اجتماعی پرداخت می کرد و مخالف اصل 75 قانون اساسی بود انجام نشد و اکنون این مبلغ توسط خود دانش بنیان ها پرداخت می شود.

وی ادامه داد: اگر دولت لایحه ای برای پرداخت این مبلغ 16 درصد و یا بخشی از آن به مجلس ارائه دهد قطعا ما قبول می کنیم ولی اینکه مجلس راسا وارد این مساله شود، امکانپذیر نیست، چرا که این دستکاری بودجه دولت و مخالف اصل 75قانون اساسی است.

عنابستانی اضافه کرد: مساله قابل توجه دیگر این است که نمی توانیم مبلغی را از تامین اجتماعی کسر کنیم و یا مصوبه ای برای عدم پرداخت مبلغی که در قانون لحاظ شده را از تامین اجتماعی بگیریم . چرا که این سازمان ، یک بخش درآمد و هزینه است یعنی صندوق است، یعنی از جایی باید بگیرد و به جای دیگر پرداخت کند. اگر ما منابع ورودی و درآمدی این صندوق را محدود کنیم، قطعا در منابع درآمدی دچار کسری می شود و درنهایت تامین اجتماعی به سرنوشت  صندوق بازنشستگی دچار شده و ورشکست می شود و در نهایت نیز همه هزینه های این صندوق را دولت از منابع عمومی و مالیات مردم می پردازد، که این اتفاق خوشآیندی نیست .

این نماینده جغتای ،جوین و سبزوار در پایان تاکید کرد: اینکه قراردادی بسته شود بین شرکت دانش بنیان و یک کارفرما که در ابتدای امر 16درصد حق تامین اجتماعی را دریافت کنند خلاف قانون است. این روش نادرستی است که باید رسیدگی شود.در قانون حمایت از شرکت های دانش بنیان لحاظ شده که وقتی این شرکت ها با طرفی قرارداد امضا می کنند، معمولا 20درصد از کل قرارداد پرداخت شود اما این مبلغ را در این قانون به 50درصد افزایش داده ایم و 16درصد حق تامین اجتماعی نیز باید انتهای کار دریافت شود و اگر تامین اجتماعی خلاف این مساهل عمل می کند به صورت مصداقی به مجلس ارائه شود و مجلس بر اساس وظیفه نظارتی خود به شدت برخورد می کند.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز