بانک مرکزی انگلیس برای مهار تورم نرخ ها را ۵۰ واحد افزایش خواهد داد

۱۴۰۱/۰۶/۲۲ - ۲۲:۴۵:۲۷
کد خبر: ۱۳۷۶۹۸۶
بانک مرکزی انگلیس برای مهار تورم نرخ ها را ۵۰ واحد افزایش خواهد داد
بانک مرکزی انگلیس نرخ بهره اصلی خود را 50 واحد افزایش داد و در بزرگترین حرکت خود در 27 سال گذشته، آن را به 1.75 درصد رساند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری برنا، نظرسنجی رویترز نشان داد که بانک مرکزی انگلیس به نظر می‌رسد هفته آینده هزینه‌های استقراض را 50 واحد پایه دیگر افزایش دهد، اگرچه ممکن است حرکتی حتی بزرگ‌تر را انتخاب کند، که به مشکلات خانوارهای بدهکار که قبلاً با آن‌ها مواجه هستند افزوده است.

این درحالی است که برخی از انتظارات تورمی پس از آنکه نخست وزیر جدید لیز تراس هفته گذشته بسته حمایتی انرژی را اعلام کرد، کاهش یافت و تورم اکنون احتمالاً پنج درصد کمتر از پیش بینی قبلی به اوج خود خواهد رسید.

در ماه اوت، بانک مرکزی انگلیس(BoE) نرخ بهره اصلی خود را 50 واحد افزایش داد و در بزرگترین حرکت خود در 27 سال گذشته، آن را به 1.75 درصد رساند. 

اکثریت قریب به اتفاق اقتصاددانان در نظرسنجی رویترز، 40 نفر از 47 نفر گفتند که در 22 سپتامبر به همین میزان اضافه خواهد شد و آن را به 2.25 درصد خواهد رساند.

سایر بانک های مرکزی، از جمله فدرال رزرو ایالات متحده، بانک مرکزی اروپا و بانک کانادا، تهاجمی تر عمل کرده اند.

هفت اقتصاددان باقی مانده که در نظرسنجی شرکت کردند، گفتند که BoE هفته آینده افزایش 75 واحدی را انتخاب خواهد کرد.

 تورم در ژوئیه 10.1% بود که بالاترین نرخ از فوریه 1982 بود.

 

اما سقف تعرفه برق تراس و کاهش مالیات برنامه‌ریزی شده می‌تواند تورم‌زا باشد و اکنون انتظار می‌رفت که نرخ بانکی در سطحی بالاتر از آنچه قبلا تصور می‌شد به اوج خود برسد.

 

در نظرسنجی اوت، انتظار می‌رفت که نرخ بانکی در پایان سال جاری به 2.50 درصد برسد.

نظرسنجی دیگری از رویترز نشان داد که علیرغم انتظارات برای افزایش شدید از سوی بانک مرکزی، پوند در حال مبارزه با دلار آمریکا به این زودی به دلیل رکود اقتصادی مورد انتظار و افزایش مخارج دولت، زیان خود را به دست نخواهد آورد. این امر به فشارهای قیمتی از طریق واردات گران تر می افزاید.

 

نرخ بیکاری در بریتانیا از سال 1974 به پایین‌ترین حد خود رسیده است، اما این کاهش بیشتر به دلیل کاهش تعداد نیروی کار و کمبود نامزدهای شغلی به معنای افزایش رشد دستمزد بیش از حد انتظار بود.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز