تجارت روسیه و هند بیش از دو برابر شد

۱۴۰۱/۰۶/۲۳ - ۱۴:۳۱:۱۴
کد خبر: ۱۳۷۷۴۵۷
تجارت روسیه و هند بیش از دو برابر شد
صادرات نفت خام، زغال سنگ و کودهای شیمیایی روسیه به هند در حال افزایش است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری، به گفته یوری اوشاکوف، مشاور رئیس جمهور روسیه، حجم مبادلات تجاری بین هند و روسیه در سال جاری تاکنون نزدیک به 120 درصد افزایش یافته است.

این مقام ارشد پیش از نشست سازمان همکاری شانگهای (SCO) در شهر سمرقند ازبکستان در 15 سپتامبر به خبرنگاران گفت: "روابط ما به طور فعال در حال توسعه است، تجارت نیز با افزایش عرضه نفت، زغال سنگ و کودهای شیمیایی روسیه به طور قابل توجهی افزایش یافته است.".

به گفته اوشاکوف، دو کشور در حال حاضر روی اقدامات دوجانبه برای گسترش استفاده از پول ملی، روبل و روپیه، در تسویه حساب های متقابل کار می کنند.

 

بر اساس گزارش راشاتودی، ماه گذشته، پاوان کاپور، سفیر هند در مسکو نیز خاطرنشان کرد که گردش مالی تجاری روسیه و هند در ماه های اخیر هم از نظر حجم و هم از نظر دامنه رشد داشته است.

 وی افزود که شرکت‌های تجاری در هر دو کشور برای غلبه بر موانع همکاری نزدیک‌تر ناشی از تحریم‌ها تلاش کرده‌اند.

طبق گزارش ها، مسکو و دهلی نو در مورد پذیرش متقابل کارت های پرداخت میر روسیه و RuPay هند، و همچنین گزینه هایی برای اجرای خدمات انتقال بین بانکی یکدیگر بحث می کردند.

هند خرید نفت خام روسیه را در شش ماه گذشته افزایش داده است، در حالی که ایالات متحده بارها از دهلی نو خواسته است که از سقف قیمتی نفت روسیه حمایت کند. 

با این حال، هند تمایلی به پیوستن به تحریم های غرب علیه مسکو ندارد و امنیت انرژی داخلی را بالاتر از درگیری های ژئوپلیتیکی قرار می دهد.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز