در گفت‌وگو با برنا مطرح شد

گسترش روابط سیاسی ارمغان عضویت در پالایشگاه های فراسرزمینی

۱۴۰۱/۰۶/۲۸ - ۱۵:۰۷:۲۴
کد خبر: ۱۳۷۸۹۶۹
گسترش روابط سیاسی ارمغان عضویت در پالایشگاه های فراسرزمینی
عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: عضویت در پالایشگاه های فراسرزمینی تاثیر به سزایی بر گسترش روابط سیاسی و خنثی‌سازی تحریم ها دارد.

فریدون عباسی دوانی، عضو کمیسیون انرژی مجلس در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری برنا با بیان اینکه عضویت ایران در پالایشگاه های نفت فرا سرزمینی را باید از چند جنبه مورد بررسی قرار داد،عنوان کرد:اگر این پالایشگاه در کشور خومان ساخته شود سبب اشتغال خواهد شد.

وی با بیان اینکه از طرفی ایجاد پالایشگاه داخلی باعث می‌شود که از سوخت آن برای مصرف کشور علی خصوص در تابستان‌ها که میزان مسافرت‌ها افزایش می یابد استفاده کرد،اذعان کرد:در واقع می توان برای مصرف سوخت داخلی و یا صادرات  به کشورهای دیگر تصمیم گیری کرد.

وی عضویت در پالایشگاه های فرا سرزمینی تاثیر به سزایی بر رفع تحریم فروش نفت دارد،اذعان کرد:در واقع می‌توانیم نفت ایران را وارد کشور دیگر کرده،فرآورده تولید و در در کشور مورد نظر به فروش برسانیم.

این مقام مسئول گفت:نفت و سوخت مورد نیاز کشور را هم می‌توان در پالایشگاه مورد نظر تولید کنیم و به کشور برگردانیم.

عباسی با بیان اینکه عضویت در پالایشگاه فرا‌سرزمینی زمان موثر خواهد بود که در حوزه های کشتی رانی،بیمه،استفاده از بنادر و غیره تحریم نباشیم،عنوان کرد: عضویت ایران در پالایشگاه های فرا سرزمینی به روابط ایران به کشور مورد نظر هم بستگی دارد،و‌باید بررسی کرد که آیا ایرانیان هم می توانند در پالایشگاه مشغول و فعال شوند یا خیر؟چرا که فعالیت ایرانیان تاثیر به سزایی بر اعمال مدیریت و تصمیم گیری دارد.

وی با بیان اینکه معمولا تحولات سیاسی تاثیر به سزایی در بهره برداری و سودهی در عضویت و سهام داری پالایشگاه فرا سرزمینی دارد،مطرح کرد: عضویت در پالایشگاه های فرا‌سرزمینی مزیت های زیادی همچون اخذ برخی مجوزها،صادرات نفت،خرید تجهیزات و غیره دارد.

عضو کمیسیون انرژی با بیان اینکه  در فروش نفت باید بررسی کرد  که در حوزه بانکی تحریم نباشیم و به راحتی بتوانیم  پول صادرات را دریافت کنیم،افزود:درعضویت و خرید سهام پالایشگاه ها باید همه جوانب سیاسی،اقتصادی و غیره در نظر بگیریم.

عباسی در خاتمه گفت:عضویت در پالایشگاه های فراسرزمینی تاثیر به سزایی بر گسترش روابط سیاسی و خنثی‌سازی تحریم ها دارد.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز