ارزش شرکت پورشه به ۷۵ میلیارد دلار می‌رسد/ قیمت هر سهم پورشه چقدر است

۱۴۰۱/۰۶/۲۹ - ۱۱:۵۴:۲۱
کد خبر: ۱۳۷۹۴۰۷
ارزش شرکت پورشه به ۷۵ میلیارد دلار می‌رسد/  قیمت هر سهم پورشه چقدر است
گروه فولکس واگن، سهام شرکت پورشه زیرمجموعه خود را از طریق عرضه اولیه عمومی عرضه می کند و با این عرضه اولیه ارزش پورشه به 75 میلیارد یورو خواهد رسید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا، گروه فولکس واگن ارزش هر سهم شرکت پورشه را در محدوده 76.50 یورو تا 82.50 یورو قیمت گذاری می‌کند که در سقف قیمتی بالاتر، ارزش پورشه 75 میلیارد یورو (تقریباً 75 میلیارد دلار) خواهد رسید. این سهام از امروز 20 سپتامبر به مدت 8 روز در بورس فرانکفورت عرضه می‌شود.

این ارزش گذاری، اگرچه در مقایسه با تسلا کوچک است، اما از ارزش بازار خودروسازان آلمانی دیگر مانند BMW (49 میلیارد یورو) و مرسدس بنز (61 میلیارد یورو) بیشتر است و به ارزش بازار 88 میلیارد یورویی گروه فولکس واگن نزدیک می شود.

بر اساس اعلام فولکس واگن صندوق‌های سرمایه دولتی ابوظبی، نروژ و قطر و همچنین شرکت سرمایه‌گذاری T. Rowe Price، در مجموع تا سقف 3.68 میلیارد یورو سهام ممتاز را در سقف قیمت بالایی به دست خواهند آورد.

60870605_101

اگر عرضه اولیه سهام پورشه موفقیت آمیز باشد، گروه فولکس واگن ممکن است عرضه سهام شرکت باتری‌سازی PowerCo را که اخیراً تأسیس شده است، دنبال کند.

گروه فولکس واگن برنامه های خود را برای احداث شش کارخانه باتری در اروپا اعلام کرده و در حال بررسی تاسیس کارخانه هایی در آمریکای شمالی نیز هست.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز