طلای جهانی در مسیر سقوط قیمت

۱۴۰۱/۰۶/۲۹ - ۲۳:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۷۹۴۴۶
طلای جهانی در مسیر سقوط قیمت
عدم اطمینان در مورد میزان افزایش نرخ بهره فدرال‌رزرو آمریکا قیمت طلا را تا حدی ثابت نگه‌داشته است. بالا رفتن نرخ بهره هزینه نگهداری فلزات گرانبها را افزایش داده و تمایل سرمایه‌گذاران برای خرید آنها را پایین می‌آورد، بنابراین قیمت طلا بازهم تحت فشار قرار می‌گیرد.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ قیمت طلا امروز سه شنبه در محدوده محدودی معامله شد زیرا سرمایه‌گذاران مواضع محتاطانه خود را در آستانه نشست سیاست‌گذاری این هفته فدرال رزرو حفظ کردند زیرا که بانک مرکزی ایالات متحده احتمالاً نرخ های بهره را برای مهار تورم بالا افزایش می‌دهد.

بهای هر اونس طلا هم اکنوت به 1674 دلار رسیده است.

انتظار می رود فدرال رزرو آمریکا در پایان نشست سیاست دو روزه خود در روز چهارشنبه، نرخ بهره را ۷۵ واحد افزایش دهد، در حالی که بازارها شانس ۱۹ درصدی برای افزایش ۱۰۰ واحدی را نیز خواهند داشت.

قیمت طلا که در نیمه اول ماه جاری میلادی بالاتر از 1700 دلار در هر اونس بود، هفته پیش به پائین‌تر از این سطح سقوط کرد. در شرایطی که قیمت طلا از آن زمان تقریباً ثابت مانده‌است، اقدام فدرال‌رزرو آمریکا در روز چهارشنبه برای افزایش 100 واحدی نرخ بهره جهت مهار تورم می‌تواند یک‌بار دیگر قیمت طلا را پایین بیاورد.

قیمت طلا در روز گذشته (دوشنبه) تضعیف شد و در روز جمعه به سمت پایین‌ترین سطح ۲۹ ماهه خود رسید زیرا بازدهی دلار و خزانه داری آمریکا به دلیل انتظارات برای افزایش شدید نرخ بهره فدرال رزرو تقویت شد.

علاقه‌مندان به طلا که در این هفته در مجمع جهانی طلا در دنور گردهم می‌آیند، خوش‌بین هستند. نظرسنجی از برخی شرکت‌کنندگان در بزرگ‌ترین اجلاس سالانه این صنعت نشان می‌دهد قیمت طلا تا پایان سال جاری میلادی 1806 دلار و 10 سنت پیش‌بینی‌شده است. آخرین باری که طلا به این قیمت رسید، اوایل ماه ژوییه بود.

اگرچه شاخص دلار ۰.۳ درصد کاهش یافت اما فاصله چندانی با بالاترین سطح ۲۰ سال گذشته نداشت. دلار قوی‌تر، شمش را برای سایر دارندگان ارز گران‌تر می‌کند. شاخص بازدهی ۱۰ ساله خزانه‌داری نزدیک به بالاترین سطح خود در بیش از یک دهه گذشته بود که در روز دوشنبه کاهش یافت.

انتهای پیام/

نظر شما