مباحث دانش بنیان در طرح های نهضت ملی مسکن مغفول مانده است

۱۴۰۱/۰۶/۲۹ - ۱۷:۱۸:۵۱
کد خبر: ۱۳۷۹۵۷۷
مباحث دانش بنیان در طرح های نهضت ملی مسکن مغفول مانده است
مدیر کل دفتر طرحهای سازمان ملی زمین و مسکن با تاکید بر اینکه از تجربه مسکن مهر استفاده کرده و مباحث را شناسایی کرده ایم گفت: پرهیز از رویکرد شتابزده، احصاء هزینه های جانبی و زیر ساختی در راستای افزایش طول عمر ساختمان را در سیاستهای نهضت ملی مسکن دیده ایم.

به گزارش خبرگزاری برنا، مصطفی مهردادفر مدیر کل دفتر طرحهای سازمان ملی زمین و مسکن در نشست هم اندیشی تشکل های صنفی ساختمان و انجمن ها و تشکل های مهندسی که در محل سازمان نظام مهندسی استان تهران و با حضور اعضاء هیات رئیسه این سازمان برگزار شد ضمن برشمردن اهمیت و جایگاه نمایشگاه مسکن، شهرسازی و شهر ساخت که 3 الی 5 آبان ماه جاری در محل مصلی نماز جمعه تهران برگزار می شود گفت: برای ارائه راهکارهای شرکتهای دانش بنیان و فعالیتها و فن آوریهای نوین نیاز به برگزاری همایشها و کنگره های علمی داریم تا این رویداد پل بین سازندگان و انبوه سازان با دولت به عنوان مجری چهار میلیون واحد طرح نهضت ملی مسکن باشد.

وی در ادامه گفت: صرفه جویی در بحث انرژی افزایش سرعت ساخت و ساز و روشهای تامین منابع مالی از جمله مباحث دانش بنیان است که متاسفانه برای جامعه سازنده و تعاونی و انبوه ساز مشخص و واضح نیست.

وی ضمن تاکید بر این موضوع که در تمام طرحهای نهضت ملی مسکن از فن آوریهای نوین استفاده می کنیم گفت: در تمام مراحل از آماده سازی زمین، مطالعات ژئوفیزیک و ژئوتکنینک مباحث دانش بنیان مطرح و پروژه های عملیاتی مشخص دارد که جامعه دانشگاهی در این خصوص آماده ارائه راهکارها و فرآیندها هستند.

مهردادفر با تاکید بر اینکه از تجربه مسکن مهر استفاده کرده و مباحث را شناسایی کرده ایم گفت: پرهیز از رویکرد شتابزده ، احصاء هزینه های جانبی و زیر ساختی در راستای افزایش طول عمر ساختمان را در سیاستهای نهضت ملی مسکن دیده ایم و ناگزیریم برای باقی ماندن در بازار مسکن به سمت فن آوریهای نوین برویم.

مدیر کل دفتر طرحهای سازمان ملی زمین و مسکن که به دعوت راه و شهرسازی استان تهران در این نشست حاضر شده بود در ادامه گفت: نمایشگاه مسکن و شهرسازی باید استراتژی مشخص داشته باشد در سالهای گذشته صرف برگزاری نمایشگاه کمک خاصی به دولت نکرده است اما امسال برگزاری کنگره علمی و کارگاه های آموزشی با اعلام پلن های علمی و سخنرانان باعث توفیق بیشتر نمایشگاه شده و به اهداف دولت نزدیک تر است.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز