عزم جدی امور اراضی برای حل اختلاف ۶۰ ساله بین دولت و مردم

۱۴۰۱/۰۶/۳۰ - ۰۹:۵۳:۰۵
کد خبر: ۱۳۷۹۷۶۲
عزم جدی امور اراضی برای حل اختلاف ۶۰ ساله بین دولت و مردم
رئیس سازمان امور اراضی کشور گفت: عزممان جزم است که اختلاف بین دولت و مردم در موضوع اراضی کشاورزی بعد از ۶۰ سال حل و پرونده‌ها از سیستم قضایی حذف شود.

به گزارش خبرگزاری برنا، صفدر نیازی رئیس سازمان امور اراضی کشور، در جلسه شورای حفظ حقوق بیت‌المال استان کرمان افزود: قرار است ۵۵ هزار پلاک اراضی کشاورزی را در کشور ساماندهی کنیم و حمایت‌های قانونی و نظارتی در این زمینه صورت بگیرد.

وی با اشاره به اینکه با این کار مردم به زمین خود می‌رسند و حق دولت هم حفظ می‌شود، خاطرنشان کرد: ابتدایی‌ترین مرحله رفع تداخل اراضی، تعیین محدوده پلاک‌هاست.

نیازی خواستار همراهی و همکاری دستگاه‌های نظارتی شد و گفت: در این زمینه باید در استان کرمان دستگاه‌های مختلف همکاری کنند.

رئیس سازمان امور اراضی کشور تصریح کرد: متعهد می‌شویم تداخلات اراضی کشاورزی استان کرمان را رفع کنیم و مردم هم باید برای سنددار کردن اراضی مراجعه کنند و سازمان ثبت اسناد و املاک نیز سندها را تحویل بدهد.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کرمان نیز در این جلسه گفت: ۱۷ میلیون هکتار زمین ملی در استان کرمان وجود دارد که از این میزان ۱۶ میلیون و ۸۷۴ هکتار جانمایی شده و در مجموع برای بیش از ۹۶ درصد از اراضی ملی استان سند مالکیت صادر شده است.

علی محمودی افزود: اسناد ۳۱ هزار و ۲۱۰ قطعه زمین مربوط به دستگاه‌های اجرایی در استان کرمان صادر شده اما برخی دستگاه‌ها پیگیری‌های لازم در این زمینه را انجام نداده‌اند و لازم است در این زمینه براساس زمان‌بندی اقدام شود.

وی به وجود اختلافاتی بین جهاد کشاورزی و امور اراضی دربارۀ اراضی کشاورزی استان اشاره و بیان کرد: استان کرمان از برنامه کشوری در موضوع کاداستر اراضی کشاورزی عقب است.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز