امنیت بالای فروشندگان لوازم خانگی غیرمجاز در فضای مجازی

۱۴۰۱/۰۶/۳۰ - ۲۳:۳۷:۱۳
کد خبر: ۱۳۷۹۹۶۷
امنیت بالای فروشندگان لوازم خانگی غیرمجاز در فضای مجازی
طی ماه‌های گذشته در فضای مجازی به دلیل عدم نظارت و رصد بر فروشندگان لوازم خانگی، هر نوع کالای قاچاق و غیر استاندارد را به راحتی به فروش می‌رسانند و متاسفانه نظارتی بر عملکرد این فروشندگان انجام نمی‌شود

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری برنا، اخیرا گلایه‌های مردمی از بازار لوازم خانگی حاکی از آن است که برخی از تولیدکنندگان این حوزه در عرضه کالا به مشتری کم‌‌کاری می‌کنند، اکبر پازوکی رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی اظهار کرد: خریداران از مراکزی خرید کرده اند که  نمایندگی و شرکت کالای تولیدی بوده است یعنی در نمایندگی‌‌ها و فروشگاه‌هایی که متعلق به تولیدکنندگان است، چنین مشکلاتی ایجاد می‌شود..

وی افزود: تولید کننده چرا توزیع کننده است؟ اگر تولید کننده فقط تولید می‌کند پس چرا توزیع نیز انجام می‌دهد وفروشگاه تاسیس کرده اند؟

پازوکی ادامه داد: در قراردادهایی که با خریدار بسته میشود ذکر می شود که بعد از یک دوره زمانی، کالایش تحویل داده می‌شود.اما در سال 98 و 99 این معضل افزایش یافت و حتی کسبه با نمایندگی محصولات قرارداد می‌بست و در زمان موعد کالا را دریافت نمیکرد.

رئیس اتحادیه فروشندگان لوزم خانگی گفت: اما در فضای مجازی به دلیل عدم نظارت و رصد فروشنگان مجازی هر نوع کالایی که بخواهند را به راحتی به فروش میرسانند خواه قاچاق باشد خواه قانونی، چرا نظارتی بر فضای مجازی نیست؟ چرا کالا در سطح شهر باید با تخیر به دست مصرف کننده برسد اما در فروشگاه های مجازی از هر مدل چندین نوع وجود داشته باشد؟

شراره کامرانی، جامعه شناس اقتصاد و توسعه در گفتگویی، با اشاره به برخی خلاهای قانونی در فضای مجازی، افزود: عرضه جنس قاچاق در این بازارها نسبت به بازارهای سنتی، امنیت بیشتری دارد و عرضه کنندگان محصول در این بازارها نسبت به بازارهای رسمی و فیزیکی، هزینه کمتری را متحمل می شوند.

این فعال حوزه لوازم خانگی با عنوان اینکه این رویه لزوما به معنای همدستی سایت های رسمی با قاچاقچیان نیست، گفت: اما به هرحال به دلیل عدم احراز تخصصی متقاضیان این نوع پنل ها، شاهد هستیم که سایت ها و درگاه های معتبر هم به محل خرید و فروش کالای قاچاق تبدیل شده اند.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز